Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇebi, Ayça
dc.contributor.authorReisoğlu, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:13Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJME1USTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5166
dc.description.abstractBu çalışmada, DigComp çerçevesi temel alınarak, öğretmen adaylarının dijital yeterliklerini geliştirmeye ve desteklemeye yönelik bir eğitim etkinliği tasarlanmıştır. Çalışmanın amacı, verilen dijital yeterlik eğitiminin öğretmen adaylarının eğitimden önceki bilgi ve becerilerinde değişim meydana getirip getirmediği belirlemek; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) ve diğer branşlardaki öğretmen adaylarında eğitim öncesi ve eğitim sonrası durumlarının karşılaştırmaktır. Bu bağlamda, Türkiye’nin 28 farklı üniversitelerinden 30 öğretmen adayına, 6 gün boyunca toplam 51 saat, “bilgi ve veri okuryazarlığı”, “iletişim ve işbirliği”, “dijital içerik oluşturma”, “güvenlik” ve “problem çözme” konularında dijital yeterlik eğitimi verilmiştir. Eğitimin öncesinde ve sonrasında öğretmen adaylarının dijital yeterliklerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen 33 maddelik bir anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler non-parametrik testler ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda gerek BÖTE gerekse de diğer branşlardaki öğretmen adaylarının “bilgi ve veri okuryazarlığı”, “iletişim ve işbirliği”, “dijital içerik oluşturma”, “güvenlik” ve “problem çözme” alanlarıyla ilgili gelişim gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca BÖTE ve diğer öğretmen adaylarının eğitim öncesi ve eğitim sonrası durumları karşılaştırıldığında, eğitim öncesinde “bilgi ve veri okuryazarlığı” hariç diğer tüm alanlarda BÖTE öğretmen adayları lehine anlamlı farklar elde edilirken, eğitim sonunda BÖTE öğretmen adayları ve diğer branşlardaki öğretmen adayları arasında dijital yeterliklerine ilişkin birçok görüşte farkın olmadığı tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen çalışmanın geleceğin okullarında görev yapacak öğretmen adaylarının dijital yeterlik alanlarındaki eksikliklerin belirlenmesi ve verilecek dijital yeterlik eğitimlerinde hangi konulara odaklanılması gerektiğine ilişkin alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, based on the DigComp framework, a training activity was designed to develop and support the pre-service teachers' digital competences. The aim of the study is to determine whether the digital competencies training has changed the Computer Education and Instructional Technology (CEIT) knowledge and skills of pre-service teachers, compare the pre-training and post-training status of the CEIT and other disciplines pre-service teachers. In this context, Turkey's 30 pre-service teachers from 28 universities are given a total of 51 hours training about “Information and data literacy”, “Communication and collaboration”, “Digital content creation”, “Safety” and “Problem-solving”. A 33-item questionnaire developed by the researchers was used to determine pre-service teachers' opinions on their digital competencies before and after the training. The data were analyzed by nonparametric tests. As a result of the study, it has been concluded that pre-service teachers in both the CEIT and other disciplines have developed digital competencies in terms of “Information and data literacy”, “Communication and collaboration”, “Digital content creation”, “Safety” and “Problem-solving”. In addition, when the pre-training and post-training status of the CEIT and other pre-service teachers were compared, there were significant differences in favor of the CEIT pre-service teachers in all the fields except “Information and data literacy” before the training. At the end of the training, it was determined that there was no difference in many opinions about the digital competencies among the CEIT pre-service teachers and other disciplines. It is thought that the study will contribute to the literature about determining the deficiencies in the digital competence areas of the pre-service teachers who will work in the schools of the future and what issues should be focused on the digital competence training.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Dijital Yeterliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eğitim Etkinliği: Böte Ve Diğer Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Görüşlerien_US
dc.title.alternativeA Training Activity For Improving The Digital Competences Of Pre-Service Teachers: The Views Of Pre-Service Teacher In Ceit And Other Disciplinesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage539en_US
dc.identifier.endpage565en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster