Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKonur, Kader Birinci
dc.contributor.authorTekbıyık, Ahmet
dc.contributor.authorDede, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:19Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZMk5qZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5189
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi ve bu görüşlerin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma iki aşamada yürütülmüştür. İlk aşamada açık uçlu maddelerden oluşan bir anket 50 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise anketten elde edilen verilerle bir 5'li likert tipi 24 maddelik görüş ölçeği oluşturulmuştur. Ölçek 150 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin bazı değişkenlere bağlı olarak farklılaştığı ortaya konulmuştur. Etüt merkezleri okul derslerine destek sağlayan, öğrencilerin boş zamanlarını dolduran, merkezi sınavlara hazırlayan ve öğrencilerin rekabet gücünü artıran kuruluşlar olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşmadığı ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the views of middle school students about private tutoring centers and to determine whether these opinions differ according to gender and grade. The study was conducted in two stages. In the first stage, a questionnaire composed of open ended items was applied to 50 students. In the second part of the study, five-point likert-type scale with 24 items was design in the questionnaire. The scale was applied to 150 middle school students. In the study, it was revealed that the opinions of the students towards the tutoring centers differ depending on some variables. The private tutoring centers were evaluated as institutions that provide support for school lectures, fill up their leisure time, prepare for central exams, and increase the competitive power of their students. The opinions of the students about the private tutoring center have not been differentiated according to gender and grade level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Özel Etüt Merkezlerine Yönelik Görüşlerien_US
dc.title.alternativeViews of Middle School Students about Private Tutoring Centersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage611en_US
dc.identifier.endpage624en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalSakarya University Journal of Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster