• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi

View/Open

Tam Metin / Full Text (569.2Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2016

Author

Beldağ, Adem
Geçit, Yılmaz

Metadata

Show full item record

Citation

Beldağ, A. & Geçit, Y. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 92-108.

Abstract

Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin algıları incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı bu algıların hangi metaforlarla ifade edildiklerinin ortaya konulmasıdır Bu çalışma olgubilim çerçevesinde nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde görev yapan 59 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizi, 30 farklı metafor üretildiğini ve "yaşam" metaforunun en yüksek frekansa sahip olduğunu, metaforların "disiplinlerarası bir yaklaşım, hayatın kendisi, tarihsel bir disiplin ve yeniliğe açık bir disiplin olarak sosyal bilgiler" olmak üzere dört farklı kategoride toplandığını göstermiştir.
 
In this study, social-studies-teachers' perceptions related to concept of social studies were examined. In this contex the study aimed to reveal metaphors used by these teachers when stating their perceptions. This is a descriptive study in which qualitative research methods (phenomenological framework). The study sample includes 59 social-studies-teachers who currently work in Rize province. Data analyses showed that the term "life" had the highest frequency among 30 other metaphors, and the metaphors might be classified into four categories; interdisciplinary, life itself, social studies as a historical discipline and social studies as an evolving discipline.
 

Source

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

16

Issue

USBES ÖZEL SAYI II

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNE5qRXhNUT09
https://hdl.handle.net/11436/5192

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.