• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Örümcek mi böcek mi? 5.sınıf öğrencileri için argümantasyon tabanlı sınıflandırma etkinliği

View/Open

Tam Metin / Full Text (605.2Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2016

Author

Namdar, Bahadır
Yetiş, Ayşegül Demir

Metadata

Show full item record

Citation

Namdar, B. & Demir, A. (2016). Örümcek mi böcek mi? 5.sınıf öğrencileri için argümantasyon tabanlı sınıflandırma etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 6(1), 1-9.

Abstract

Bu çalışmanın amacı, 5. Sınıf öğrencilerinin canlıların sınıflandırılması konusununda argümantasyon becerilerinin geliştirmesidir. Bu amaç doğrultusunda, sınıflandırma ünitesinin öğretimi için argümantasyon tabanlı 3 ders saati süren bir etkinlik tasarlanmıştır. Etkinlik Türkiye'nin kuzeydoğu illerinden birinde 20 adet 5. Sınıf öğrencisi ile grup çalışması şeklinde yürütülmüştür. Öğrencilerin argümanlarını içeren posterleri incelendiğinde öğrencilerin argümanlarında verileri kullanmakla birlikte üst düzey argümantasyon üretmeleri için gerekli olan karşıt argüman ve çürütücülerle argümanlarını destekledikleri görülmüştür. Fakat hiç bir grup 5. düzey argüman üretmemiştir
 
The purpose of this study was to enhance 5th grade students' argumentation abilities on a classification activity. With this purpose, a 3-class session argumentation-based classification unit was developed. The pilot study was conducted with 20 fifth-grade students in a middle school in northeast Turkey as group activities. Analyzing the students' posters it is found that these students not only used data to support their claims but also constructed arguments using at least one counter argument and synthesized rebuttals. However, none of the groups created Level 5 arguments
 

Source

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Volume

6

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJMk5EZzJOZz09
https://hdl.handle.net/11436/5229

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.