Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOzan, Ceyhun
dc.contributor.authorKarabacak, Nermin
dc.contributor.authorKızıltaş, Emine
dc.contributor.authorKüçükoğlu, Adnan
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:32Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZeU9USXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5246
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme stillerini, öğrenme yaklaşımları tercihlerini ve öğrenme stilleri ile öğrenme yaklaşımları tercihleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Atatürk, Ağrı İbrahim Çeçen ve Recep Tayyip Erdoğan Üniversitelerinin Eğitim Fakülteleri 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklem ise evren içerisinden basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 932 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları en çok değiştirme öğrenme stiline sahiptirler. Öğrenme stilleri üniversite, cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı ölçüde değişmezken, program değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Öğrenme yaklaşımları üniversite ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı ölçüde değişmezken, program ve cinsiyet değişkenlerinde ise anlamlı olarak farklılaşmaktadıren_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the learning styles and approaches to learning preferences of prospective teachers and relationship between the learning styles and approaches to learning preferences. Survey model were used in the research. The population of the research consists of freshmen and senior prospective teachers who were continuing their undergraduate degree Kazim Karabekir Faculty of Education, Atatürk University, Faculty of Education, Ağrı İbrahim Çeçen University and Faculty of Education, Recep Tayyip Erdoğan University in 2012-2013 educational year, spring semester. The sample of the research consisted of 932 prospective teachers who were selected through random sampling method. According to the results of the research prospective teachers have divergent learning style mostly. Although the learning styles have not changed significantly according to university, sex and class variables have changed significantly according to department variable. Prospective teachers have preferred deep and strategic approaches to learning mostly. Although the approaches to learning have not changed significantly according to university and class variables have changed significantly according to department and sex variableen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Yaklaşımları Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis Of Correlation Between Learning Style And Approaches To Learning Preferences Of Prospective Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1818en_US
dc.identifier.endpage1843en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster