• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Designing and evaluating a web supported instructional material based on brain based learning

View/Open

Tam Metin / Full Text (703.7Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2012

Author

Paliç, Günay
Akdeniz, Ali Rıza

Metadata

Show full item record

Citation

Paliç, G. & Akdeniz, A.R. (2012). Designing and evaluating a web supported instructional material based on brain based learning. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 67-93.

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9.sınıf Fizik dersi “Enerji” ünitesine yönelik Beyin Temelli Öğrenmeye dayalı olarak tasarlanan web destekli bir öğretim materyalini değerlendirmektir. Çalışmada örnek olay (Case Study) yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde görev yapan 3 fizik eğitimi uzmanı ve 1 bilgisayar ve öğretim teknolojisi uzmanı ile Rize ilinde ortaöğretim okullarında görev yapan 10 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. www.isgucenerji.com adresi ile yayınlanan öğretim materyalini değerlendirmek için uzmanlarla yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Ayrıca, öğretmenlere uygulanmak üzere 21 maddeden oluşan bir web sitesi değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulardan, tasarlanan öğretim materyalinin öğretim programı ve BTÖ’ ye uygun olduğu, sınıf uygulamalarında ve bireysel çalışmalarda kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Çalışma, WDÖ materyallerinin uygulanmasına ve geliştirilmesine yönelik önerilerle tamamlanmıştır.
 
In this study, it is aimed to evaluate a web supported instructional material based on Brain Based Learning concerning "Energy" unit for the 9th grades in secondary education. The Case Study Method was used in the study. The sample of the study consists of a total of three physics education experts and one computer and instructional education expert working at the Fatih Faculty of Education in KTU and 10 physics teachers working in secondary schools in the city of Rize. In order to evaluate the educational material published on www.isgucenerji.com, semi-structured interviews were conducted with the experts. Also, an evaluation scale for the website consisting of 21 items was used to be applied to the teachers. The findings indicated that teachers have positive views about designed material's convenience to curriculum and Brain Based Teaching. It was also deduced that the prepared material can be used for both classroom practice and individual studies. The study was finished with suggestions aimed at using and developing web supported teaching materials.
 

Source

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Volume

6

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNek16UTVPUT09
https://hdl.handle.net/11436/5249

Collections

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.