Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGeçit, Yılmaz
dc.contributor.authorGençer, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:35Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFNU56SXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5257
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarını metafor yoluyla belirlemektir. Araştırma evrenini Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği 1. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Nitel özellik taşıyan bu araştırmaya katılanlardan, “coğrafya …………. gibidir; çünkü……………. cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgularımıza göre araştırmaya katılan 130 öğrenci toplam 52 metafor geliştirmiştir. Bu metaforlar 10 kategoride toplanmaktadır. Bu kategorilerden sırasıyla şu 4’ü tüm metaforların yaklaşık %75’ini temsil etmektedir: 1.Yönlendirici ve yol gösterici olarak coğrafya. 2. Yaşam ve yaşam kaynağı olarak coğrafya. 3.Tamamlayıcı öğelerin birleşimi olarak coğrafya. 4.Yaşanılan yer, mekân olarak coğrafya. Bu durum öğrencilerin coğrafya bilgilerinin ve algılarının genel olarak olumlu olmakla birlikte, çağdaş coğrafi bakış açısından nispeten uzak olduklarını göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleSınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği)en_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster