• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili temel çalışmalar

View/Open

Full Text / Tam Metin (180.8Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2011

Author

Geçit, Yılmaz

Metadata

Show full item record

Citation

Geçit, Y. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili temel çalışmalar. Milli Egitim, 189, 156-186.

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı; ilköğretim sosyal bilgiler öğretiminde 2000 yılından günümüze (2009) kadar geçen süreçte yapılan sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili araştırmaları belirleyerek bundan sonraki araştırmalara ışık tutmak ve öncelik verilmesi gereken sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili alanları tespit etmektir. Ayrıca, bu akademik çalışmaların amacını, uygulanan yöntemler ve sonuçları hakkında da araştırmacıları bilgilendirmektir. Bu araştırmaya veri teşkil eden unsurlar literatür taraması sonucu elde edilmiştir. Arşiv taraması sonucu 2000–2009 yılları arasında çoğu eğitim fakülteleri yayını olmak üzere 19 süreli yayın ve 2 ulusal kongrede sunulan bildiri kitapları incelenmiştir. Ayrıca belirtilen tarihler arasında sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme alanında hazırlanan yüksek lisans ve doktora tezleri tespit edilmiştir. Daha sonra elde edilen veriler frekans, yüzdeleme ve içerik analizine tabi tutularak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde yayınlanan bildiri ve makaleler yayınlandıkları yer, tarih, yazar ve sayfa numaralarıyla, tezler ise yayınlandıkları üniversite, yazarları ve tarihlerine göre kodlanarak bu şekilde bir sınıflandırılmaya gidilmiştir.
 
The fundamental aim of this study is to determine researches related with status of social studies education teaching-learning conducted in the process from 2000 to present-day (2009) in education of social studies in primary education to shed light to research hereafter and to determine fields related with status of education teaching-learning social studies required to be given priority. Besides, it is about informing researchers about aim, implemented methods and outcomes of these academic studies. The items constituting data to these researches have been obtained as a result of collection scanning. As a result of archive scanning, 19 periodical publications and paper booklets submitted in 2 national congresses, most of which are publications of education faculties have been examined for years between 2000-2009. Furthermore post-graduate and PhD theses prepared in education teaching-learning social studies has been determined between referred dates. The data obtained thereafter were made subject to frequency, percentage application and content analysis to evaluate. In the analysis of data, papers and articles were encoded with respect to place, date of their publication, author and page numbers, and theses with respect to university, authors and dates of publishing to resort to such classification.
 

Source

Milli Eğitim

Volume

40

Issue

189

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFek5UVTFOUT09
https://hdl.handle.net/11436/5267

Collections

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.