Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahveci, Gökhan
dc.contributor.authorGülay, Sedef Selin
dc.contributor.authorAvcı, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:56Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issn2667-4874
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBM01EQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5316
dc.description.abstractÇalışmanın amacı okulların örgütsel narsizm düzeyleri ile öğretmenlerin okul iklimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu ilişkinin demografik değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin değerlendirilmesidir. Rize’nin Çayeli ilçesinde ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 233 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın verilerinin toplanmasında “Örgütsel Narsizm” ve “Okul İklimi” ölçekleri kullanılmıştır. Analiz sürecinde SPSS programı kullanılarak, korelasyon ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiş ve t- Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA); Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğretmenlerin örgütsel narsizm düzeyleri ile okul iklimi algıları arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin varlığı tespit edilmiş ve örgütsel narsizmin okul ikliminin anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between organizational narcissism level of schools and teachers’ perception of school climate and to evaluate whether this relationship shows a meaningful difference in terms of demographic variables.233 teachers working in elementary and middle schools in Cayeli county constitute the study group of the research. "Organizational Narcissism" and "School Climate" scales were used in the data collection of the study designed in relational screening model. Correlation and regression analyses were carried out and t-Test, One-way Analysis of Variance (ANOVA); Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test were handled by using the SPSS program in the analysis process. As a result of the analysis of the data, it was found that there was a positively meaningful relation between teachers' organizational narcissism levels and school climate perceptions and that organizational narcissism was a significant predictor of school climate.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleÖğretmenlerin Okulların Örgütsel Narsizm Düzeyleri ile Okul İklimine Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Examination of The Relationship Between Organizational Narcissism Level of Schools and Teachers’ Perception of School Climateen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster