Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtasoy, Şengül
dc.contributor.authorTekbıyık, Ahmet
dc.contributor.authorGülay, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:57Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAtasoy, Ş., Tekbıyık, A. & Gülay, A. (2013). Besinci sinif ögrencilerinin ses kavramini anlamalari uzerine kavram karikatürlerinin etkisi. Journal of Turkish Science Education, 10(1), 176-196.en_US
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNE9URTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5320
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, ses kavramının öğretiminde kavram karikatürlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin kavramsal gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Ses konusunun öğretimi kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre, deney grubunda ise mevcut öğretim programı kavram karikatürleriyle desteklenerek yapılmıştır. Öğretimden önce ve sonra deney ve kontrol gruplarına iki aşamalı bir test uygulanarak kavramsal anlamadaki gelişim verilerin nitel ve nicel analizleriyle belirlenmiştir. Elde edilen verilere göre, sesin oluşmasını sağlayan temel olaylar, sesin boşlukta yayılmaması, sesin değişik ortamlardaki yayılma hızları konularını sorgulayan sorulara deney grubu öğrencilerinin A düzeyindeki yanıtlarında önemli bir artış, C düzeyindeki yanıtlarında ise önemli bir azalma olmuştur. Ancak kontrol grubunda zaman zaman kavram yanılgılı açıklamaları içeren C düzeyindeki cevaplarda önemli bir değişme olmadığı, hatta artış olduğu görülmüştür. Testten alınan puanlar bakımından da deney grubu lehine bir başarı elde edilmiştir. Bu durum kavram karikatürlerinin kavramsal değişimi sağlamaya yardımcı olduğunu göstermektedir. Kavramsal değişimin daha çok artması için fiziğin doğrudan gözlem yapılamayan konularında kavram karikatürleri geliştirilerek kavramsal tartışmalara daha çok zaman harcanması gerektiği önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBeşinci sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAtasoy, Şengül
dc.contributor.institutionauthorTekbıyık, Ahmet
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage176en_US
dc.identifier.endpage196en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster