Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAl Şensoy, Selda
dc.contributor.authorSarı, Reyhan Midilli
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:06Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAl Şensoy, S. & Midilli Sarı, R. (2019). Re-Design of Schoolyard for Effective Development of Child From a Universal Design Perspective. Megaron, 14(3), 443-459. https://doi.org/10.14744/megaron.2019.72677en_US
dc.identifier.issn1305-5798
dc.identifier.issn1309-6915
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14744/megaron.2019.72677
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZeE5qTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5349
dc.description.abstractContrary to common belief; schoolyard, canteen, circulation areas etc. are important learning environments in learning process as much as classrooms. A well-designed inclusive schoolyard can supply cognitive, physical, social/ emotional, sensory and communicational, briefly the developmental needs of children. Therefore, it is important to provide an appropriate sphere for learning in whole school environment. In this context, purpose of the study is to investigate the supportive schoolyard physical conditions that has an important effect on child’s learning, creativity, brain and body development/health and social interaction. Also study focuses on the schoolyard usage by all children with different abilities and limitations to help them for using schoolyard safely and socializing with other pupils. In the study, a landscape project is developed for Atatürk School Complex according to pupils’ and teachers’ wishes and acquired knowledge which will support their learning, creativity, and social interaction with the conscious of universal design and at the end of the study considerations which is about schoolyard were mentioned brieflyen_US
dc.description.abstractGenel inancın tam tersine, okul bahçesi, kantin, sirkülasyon alanları vs. öğrenme sürecinde sınıflar kadar önemli eğitim mekanlarıdır. Dolayısıyla iyi tasarlanmış kapsayıcı okul bahçeleri çocuğun bilişsel, fiziksel, sosyal/duyusal, iletişimsel, kısaca gelişimsel ihtiyaçlarını destekler. Bu nedenle, bütün okul çevresinde öğrenmeye uygun ortamlar oluşturmak çok önemlidir. Bu çalışma ile çocuğun öğrenmesinde, yaratıcılığında, beyin ve vücut gelişimi/sağlığında, sosyal etkileşiminde önemli etkileri olan destekleyici okul bahçelerinin fiziksel koşulları incelenmiştir. Çalışmada ayrıca farklı yetenek ve kısıtlamalardaki bütün çocukların okul bahçesini güvenli biçimde kullanmalarına ve diğer öğrencilerle sosyalleşmelerine yardımcı olacak okul bahçesi tasarımı üzerine yoğunlaşılmıştır. Literatürden elde edilen bilgiler doğrultusunda ve Atatürk Okul Kompleksi öğrenci ve öğretmenlerinin okul bahçeleri ile ilgili istekleri dikkate alınarak evrensel tasarıma uygun, çocuğun öğrenme, yaratıcılık ve sosyal iletişimini destekleyecek okul bahçesi tasarımı geliştirilmiştir. Çalışma sonunda okul bahçeleri ile ilgili dikkat edilmesi gereken hususlara da değinilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleRe-design of schoolyard for effective development of child from a universal design perspectiveen_US
dc.title.alternativeEtkili çocuk gelişimi için evrensel tasarım perspektifinden okul bahçesi tasarımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAl Şensoy, Selda
dc.identifier.doi10.14744/megaron.2019.72677
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage443en_US
dc.identifier.endpage459en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalMegaronen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster