Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaylacı, Ali Faruk
dc.contributor.authorBeldağ, Adem
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:09Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19126/suje.382369
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBM01Ua3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5359
dc.description.abstractDeğerler eğitimi anlayışının etkisi, özellikle 2016 ve 2017 yılındaki öğretim programları güncelleme sürecinde, üzerinde çalışılan bütün öğretim programlarında görülebilir. Değerler eğitimi giderek daha yoğun bir ilginin hedefi olmaktadır. Yayınlanan makale ve yürütülen tez sayılarına yansıyan akademik ilginin yanında özellikle eğitim programlarına ilişkin son düzenlemeler değerler eğitimini kamuoyu nezdinde de önemli bir tartışma konusu haline getirmiştir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı değerler eğitimine ilişkin medya temsillerinin incelenmesi; bu incelemeye dayalı olarak çok boyutlu bir değerlendirme yapılmasıdır. Bu doğrultuda çalışma nitel bir araştırma olarak desenlenmiştir. Bu çerçevede, öğretim programları güncelleme çalışmalarına ilişkin taslakların kamuoyu tartışmasına açıldığı dönem dikkate alınarak 1 Ocak 2017 ve 7 Mart 2017 tarihleri arasında ulusal gazetelerde yer alan değerler eğitimi konulu haberler araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Haberler sosyo-bilişsel yaklaşım çerçevesinde eleştirel söylem analizine dayalı olarak irdelenmiştir. Bulgulara göre gazeteler, değerler eğitimine oldukça sınırlı şekilde yer vermiştir ve değerler eğitimi, daha geniş toplumsal/siyasal çevredeki tartışmalar, kamplaşmalar ve ayrışmalara dayalı olarak haberleştirilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn articular, in the curricula updating process in 2016 and 2017, values education understanding can be seen in all draft curricula under construction. Values education is increasingly becoming the destination of more intense interest. Besides academic interest reflected in the number of published articles and thesis, recent regulations particularly regarding education curricula have made values education an important topic of debate in public opinion as well. In tis context. The aim of this study is to analyse the media representations concerning values education and carry out a multidimensional evaluation accordingly. To this end the study was designed as a qualitative study as it intended to analyse media representations of values education in connection with newspaper articles and to suggest a multidimensional evaluation. Due to the date when drafts of curriculum update studies were introduced to public debate, the news stories on values education appearing in nation-wide Turkish newspapers from January 1, 2017 to March 7, 2017 were appointed as study group. The news stories were reviewed with critical discourse analysis based on the socio-cognitive approach. According to the study findings, the newspapers spare very limited room for news about values education and values education was seen to be reported as news based on the basis of debates, polarizations and disintegration in the wider social/political environment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDeğerler Eğitimi ve Güncel Tartışmalar: Gazete Haberlerine İlişkin Bir Eleştirel Söylem Analizien_US
dc.title.alternativeValues Education and Recent Debates: A Critical Discourse Analysis on Newspapersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.19126/suje.382369
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalSakarya University Journal of Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster