Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToklu, İsmail Tamer
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:23Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v6i4.320
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFNE5EUTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5401
dc.description.abstractDünyanın her yerindeki girişimciler fırsatlardan ve zorunluluktan yararlanarak yeni girişimler peşinde koşmaktadır. Bu girişimler yalnızca bireysel yatırımcılara fayda sağlamakla kalmamakla birlikte, aynı zamanda genel piyasanın verimliliğini ve yenilikçiliğini de artırmaya yardımcı olmaktadır. Araştırmalar çoğu insanın girişimcilik potansiyeline sahip olduğunu ve zamanla bunların girişimcilere dönüştüğünü göstermektedir. Türkiye’nin her ilinde üniversitelerin kurulması ve üniversite sayısındaki niceliksel artışla birlikte mezunlarının girişimciliğe yönelmeleri ülkenin gelişmesine önemli katkılar sağlayabilecektir. Bu çalışma öğrencilerin girişimcilik niyetini etkileyen faktörlerin anlaşılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla yapılan araştırma ile üniversite eğitimine yönelik memnuniyet, girişimcilik davranışına yönelik kişisel tutum, sübjektif norm ve algılanan davranışsal kontrolün girişimcilik niyetine etkisi incelenmektedir. Araştırmanın örneklemi Doğu Karadeniz üniversitelerinde iktisadi ve idari bilimlerle ilgili disiplinlerde eğitim gören girişimcilik eğitimi alan son sınıf öğrencileri arasından kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Yüz yüze anket yöntemi ile araştırmanın verileri toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen ilk sonuçlara göre girişimcilik davranışına yönelik kişisel tutum, sübjektif norm ve algılanan davranışsal kontrol girişimcilik niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmişken, üniversiteden memnuniyetin girişimcilik niyeti üzerinde etkisi bulunamamıştır. Üniversitelerin pazarlama bakış açısı ile birbirinden farklılaşması ve girişimci odaklı bireyler yetişmesine katkıda bulunmak için gerekli düzenlemeleri yapması ürettiklerine artı bir değer katacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractntrepreneurs around the world are pursuing new ventures by taking advantage of opportunities and necessities. These initiatives not only help to benefit individual investors, but they also help to increase the efficiency and innovation of the general market. The researches indicate that most people have the entrepreneurial potential and they turn into entrepreneurs over time. The establishment of universities in every province of Turkey and the increase of graduates from the universities can contribute the country's development by orienting them to entrepreneurship. This study aims to contribute to the understanding of the factors affecting students' entrepreneurship intention. The research conducted for this purpose examines the satisfaction towards university ducation, the personal attitude toward entrepreneurship behaviour, the subjective norm, and the effect of perceived behavioural control on entrepreneurship intentions. The research sample was selected among the students taking entrepreneurship course in the disciplines of economic and administrative sciences at the universities in the Eastern Black Sea region by using convenience sampling method. Survey data were collected by face-to-face interview method. SPSS and structural equation modelling were employed in the analysis of the data. According to the initial results obtained from the research, personal attitude towards entrepreneurship behaviour, subjective norm and perceived behavioural control were found to be significant on entrepreneurship intention, while the satisfaction from the university did not affect entrepreneurship intention. It is thought that universities differentiating from each other with marketing point of view and making necessary arrangements to reinforce the growth of entrepreneurial oriented individuals could create a plus value for their outputs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetini Ne Etkiler? Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeWhat Impacts Entrepreneurship Intention Of University Students? A Research In East-Black Sea Regionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v6i4.320
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1081en_US
dc.identifier.endpage1100en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster