• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Expectations of teacher candidates from lecture of educational psychology

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (641.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Camadan, Fatih
Ekiz, Durmuş

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Camadan, F. & Ekiz, D. (2018). Expectations of Teacher Candidates from Lecture of Educational Psychology. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 581-598. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017033471

Özet

During the lecture of educational psychology it has long been observed that the primary expectation of some teacher candidates from the course was to get a high score at the public personnel selection examination (PPSE). When Form-2 was applied to the 40 volunteer teacher candidates in the classroom, it was understood that 15 teacher candidates expect primarily from the lecture of educational psychology “Being Successful in PPSE”. As the researcher lectures in the class, he also realized that this expectation has negative effects on their motivation for the lecture. The researcher was disturbed by this situation and dedicate the present study to understanding this problem. Among the teacher candidates who stated his / her prior ambition is “Being Successful in PPSE”, five volunteers (diary keepers) were included to the case study. The research then continued with these five participants. The applications lasted for six weeks. The diaries composed by the participants about the lectures studied, and the activities made during the lectures were collected at the end of every lecture and analysed with the content analysis method. At the end of the research, it was observed that the aims of all participants in the Lectures of Educational Psychology changed. Their priorities became “Having Good Teaching Knowledge and Skill”.
 
Eğitim psikolojisi dersinde, öğretmen adaylarından bazılarının dersten öncelikli olarak Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda (KPSS) başarılı olmayı bekledikleri gözlenmiştir. Form-2 sınıfta yer alan ve gönüllü olan 40 öğretmen adayına uygulanmış ve Eğitim Psikolojisi dersinden 15 kişinin önceliğinin “KPSS’de Başarılı Olmak” olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, dersi yürüten öğretim elemanı olarak araştırmacı bu durumun öğretmen adaylarının derse yönelik motivasyonlarını olumsuz yönde etkilediğini fark etmiştir. Araştırmacı bu durumdan rahatsız olmuş ve araştırmada bu problemi anlamayı amaçlamıştır. Yukarıda belirtilen “KPSS’de Başarılı Olmayı” öncelikli olarak ifade eden öğretmen adaylarından durum çalışmasının birlikte yürütüleceği beş tane gönüllü kişi (günlük tutan) seçilmiştir. Araştırma bu beş katılımcıyla birlikte yürütülmüştür. Araştırmada uygulamalar altı hafta sürmüştür. Bu süreçte işlenen dersler ve derslerde yapılan etkinliklere yönelik olarak katılımcıların oluşturdukları günlükler her dersin sonunda toplanarak içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların tamamının Eğitim Psikolojisi dersindeki amaçlarının değiştiği ve önceliklerinin “İyi Bir Meslek Bilgi ve Becerisine Sahip Olmak” olduğu görülmüştür.
 

Kaynak

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

33

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.16986/HUJE.2017033471
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeU5qSTNOdz09
https://hdl.handle.net/11436/5403

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6023]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.