Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSandalcı, Yalçın
dc.date.accessioned2019-10-22T10:19:01Z
dc.date.available2019-10-22T10:19:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/544
dc.description.abstractBu araştırmada, matematiksel modelleme ile cebir öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmelerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada, ön-test son-test kontrol grubu içeren yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Rize ili Kalkandere ilçesindeki Atatürk İlköğretim Okulu'nda 2011-2012 öğretim yılında 6. sınıfta öğrenim gören 65 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda 33, kontrol grubunda ise 32 öğrenci yer almıştır. Dersler üç hafta boyunca deney grupları ile modelleme etkinlikleri ile yürütülürken, kontrol gruplarında ise müfredatın ön gördüğü etkinlikler kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Cebir Başarı Testi, Matematik ve Günlük Yaşam Testi, modelleme etkinlikleri ile elde edilen işlem ve rapor kağıtları ve mülakatlarla toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler, SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analizinde t testleri kullanılmış, nitel veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney grubundaki öğrencilerin cebir konusundaki akademik başarılarının ve matematiği günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin anlamlı olarak daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin modelleme etkinliklerinin uygulanışı sürecinde model oluşturmada zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Ancak, aynı konuya yönelik modelleme etkinlikleri uygulandıkça yaşanılan zorlukların azaldığı görülmüştür. Yapılan mülakatlarda ise öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleri ile işlenen derslere yönelik duygu ve düşüncelerinin son derece olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca etkinlikler süresince matematik dersinde başarı düzeyi düşük öğrencilerin de modelleme sürecine etkin bir şekilde katıldıkları gözlemlenmiştir. Modelleme etkinliklerinin kullanıldığı öğretimde öğrenciler, matematik ve günlük yaşam arasındaki ilişkiyi daha iyi fark ettiklerini belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Matematiksel Modelleme, Modelleme Etkinlikleri, Cebir ve Öğretimi, Matematik ve Günlük Yaşam İlişkisi. In this study, it is aimed to analyze the impact of teaching algebra through mathematical modeling on 6-grade students' academic success and how they correlate mathematics with daily life. Both qualitative and quantitative research methods were used in this study. Furthermore, semi-experimental research design including pre-test and post-test control groups were also used in the study. Sample group of the study consists of 65 6-grade students studying at Atatürk Primary School, in Kalkandere, Rize in 2011-2012 academic year. Whereas 33 students involve in experimental group, the other 32 students take part in control group. While lessons of experimental group were held through modelling activities, the activities proposed by the curriculum were applied in the lessons of control group during 3 weeks. Findings of the research were collected through Algebra Success Test, Mathematics and Life Test, paper of operation and rapport obtained through modelling activities and interviews. Quantitative data were analyzed through SPSS. While t-test was used in the analysis of quantitative data, qualitative data were descriptively analyzed. In the results of the study, it has been revealed that academic success of the students in experimental group in algebra and their level of correlating mathematics with daily life were significantly high. It has been also confirmed that students had trouble in the process of practicing modelling activities. However, it has been seen that the more modelling activities regarding the same topic were practiced, the less trouble they had. On the other hand, in the interviews conducted, it has been indicated that students have highly positive feelings and views on the lessons held through mathematical modelling activities. In addition, it has been also observed during activities that the students whose success levels in mathematics are quite low also actively involved in the process of modelling. The students have stated that they have better noticed the relationship between mathematics and everyday life in teaching through modelling activities. Keywords: Mathematical modelling, Modeling Activities, Algebra and its teaching, Mathematics and its relationship with daily life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiksel Modellemeen_US
dc.subjectModelleme Etkinliklerien_US
dc.subjectCebir ve Öğretimien_US
dc.subjectMatematik ve Günlük Yaşam İlişkisien_US
dc.subjectMathematical modellingen_US
dc.subjectModeling Activitiesen_US
dc.subjectAlgebra and its teachingen_US
dc.subjectMathematics and its relationship with daily lifeen_US
dc.titleMatematiksel modelleme ile cebir öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmelerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of teaching algebra through mathematical modeling on 6-grade students' academic success and how they correlate mathematics with daily lifeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorSandalcı, Yalçın
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster