Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülay, Ahmet
dc.date.accessioned2019-10-23T08:13:55Z
dc.date.available2019-10-23T08:13:55Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/566
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi, maddenin değişimi ve tanınması ünitesi ?ısı maddeleri etkiler? konusunda öz düzenlemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır.Çalışmada ön-test son-test kontrol grubu içeren yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Güneysu İMKB İlköğretim Okulu'nda 2011-2012 öğretim yılında 5. sınıfta öğrenim gören 53 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda 27, kontrol grubunda ise 26 öğrenci yer almıştır. Deney grubunda üç hafta boyunca öz düzenlemeye dayalı öğretime göre dersler yürütülmüştür. Kontrol grubunda ise bu sürede dersler, ders kitabındaki etkinliklere dayalı olarak işlenmiştir.Çalışma verileri Başarı Testi, Bilimsel Süreç Becerileri Testi, Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği ve mülakatlarla toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler, SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analizinde t testleri ve ANCOVA yöntemi kullanılmıştır. Nitel veriler ise, içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, deney grubundaki öğrencilerin akademik başarılarının, kontrol grubundakilere göre daha fazla olduğunu göstermiştir. Araştırmanın bulguları, uygulama sonucunda deney grubundaki öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı olarak daha fazla olduğunu göstermiştir. Aynı şekilde öz düzenleyici öğrenmenin; öğrencilerin içsel amaca yönelim, öz yeterlik inançlarını ve eleştirel düşünme, bilişüstü stratejilerini geliştirdiği görülmüştür. Mülakat sonuçlarında da test sonuçlarına paralel olarak deney grubu öğrencilerinin kavramları ifade etme ve olayları açıklamada daha etkili olduğu görülmüştür. Aynı şekilde deney grubu öğrencileri durumları günlük hayatla ilişkilendirme de daha başarılı olmuşlardır.Anahtar Kelimeler: Fen ve teknoloji, ısı ve sıcaklık, öz düzenleyici öğrenmeye dayalı öğretim, bilimsel süreç becerileri, motivasyonel inançlar ve öğrenme stratejileri. The purpose of this research is searching the scientific process skills and the academic achievement of students of fifth grades in science and technology education by using self regulated learning education in the subject of ?the heat effects matter? in the unit ?change in matter?.The study, half experimental method that includes pre-test and post-test controlled group was used. The sample of this study consisted of 53 students getting education in Güneysu IMKB Primary School in the academic year 2011-2012. There are 27 students in the experiment group and 26 students in the control group. In the experiment group, during three weeks, the lessons were studied according to the self regulated learning education. On the other hand, in the control group the lessons were studied based upon the activities in the course book.Achievement Test, Science Process Skills Test, The Strategies of Motivation Questionnaire in Learning and Interview were gathered. The obtained data were evaluated by using SPSS program. In the analysis of quantitative data t tests and method of ANCOVA were used. The qualitative data were subjected to content analysis.The findings of the research showed that the academic success of the students? in the experimental group were higher than control group students? success. Findings of study showed that science process skills of students? in the result of application. In the same way, it was seen that self regulated learning improved students? intrinsic goal orientation, self-efficacy for learning beliefs and performance scales and critical thinking, meta cognitive self-regulation strategies. In the result of interview, it was also seen that the experimental group students? expressing concepts and explaining events were efficient. Likewise, the experimental group students? states were more successful to get touch with the daily life.Keywords: Science and technology, heat and temperature, self regulated learning, science process skills, motivational beliefs and learning strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectSuccessen_US
dc.subjectBilimsel işlem becerisien_US
dc.subjectScientific process skillen_US
dc.subjectDers programlarıen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectFen ve teknoloji dersien_US
dc.subjectScience and technology courseen_US
dc.subjectIsıen_US
dc.subjectHeaten_US
dc.subjectOkul başarısıen_US
dc.subjectSchool achievementen_US
dc.subjectSıcaklıken_US
dc.subjectTemperatureen_US
dc.subjectÖz düzenleme becerisien_US
dc.subjectSelf-regulationen_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectÖğrenme yöntemlerien_US
dc.subjectLearning methodsen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectİlköğretim öğrencilerien_US
dc.subjectPrimary education studentsen_US
dc.titleÖz düzenleyici öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve bilimsel süreç becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of self regulated learning on 5th grade students' academic achievement and scientific process skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorGülay, Ahmet
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster