Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaylacı, Ali Faruk
dc.contributor.authorBeldağ, Adem
dc.contributor.authorGök, Enes
dc.contributor.authorİpek, Cemalettin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:42:17Z
dc.date.available2020-12-19T20:42:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNd01qazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5685
dc.description.abstractMedya Okuryazarlığı dersi alan öğretmen adayı öğrencilerin bu derste edindikleri deneyimleri çeşitli medya mesajları üzerinde uygulamaları gerek dersin etkililiğinin analiz edilebilmesi gerek öğretmen adayı öğrencilerin medya okuryazarlığı becerilerinin dinamik bir süreçte ortaya çıkarılabilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı, Medya Okuryazarlığı dersi alan öğrencilerin medyanın beş temel ilkesine dayalı olarak Hayvan Çiftliği filminin çözümlenmesine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışması çerçevesinde yürütülmüştür. Veri toplamak amacıyla Medyanın Beş İlkesi bağlamında hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 111 öğrenciden oluşmuştur. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar göstermektedir ki, öğrencilerin büyük bir kısmı medyanın beş temel ilkesi bağlamında Hayvan Çiftliği filmini çözümlemişler, söz konusu medya mesajının kurgulanmışlığı, biçimi, güdüsü, içeriği, hedef kitlesiyle ilgili saptamalar yapabilmişlerdir. Bunun yanı sıra, katılımcıların görüşlerinde yer yer cinsiyete dayalı farklılaşmalar olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractTeacher candidate students who take the course of Media Literacy applying their experiences on various media messages which they have acquired in this course is important in terms of both being able to analyse the course effectiveness and being able to show up their media literacy skills in a dynamic process. Accordingly, the main purpose of the research is to evaluate the opinions of the students who take Media Literacy course with regard to the analysis of a movie (Animal Farm) based on the five basic principles of the media. The research was carried out within the framework of phenomenology which is one of the qualitative research methods. A semi-structured interview form which is prepared in the context of the Five Principles of Media was used for collecting data. The respondents of the research were composed of 111 students who were selected by a criterion sampling method. A descriptive analysis was used to analyse the data. The results indicate that most of the students have analysed the movie in the context of these five fundamental principles of the media and were able to determine the fictionalization, form, motive, context, target audience of the media message in question. Beside this, it was seen that there are partly gender-based variations in the opinions of the respondents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMedyanın Beş İlkesinin Uygulanması: Sınıfta Hayvan Çiftliği'ni İzlemeken_US
dc.title.alternativeThe Application of Five Principles of Media: Watching Animal Farm in the Classroomen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage169en_US
dc.identifier.endpage193en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster