Show simple item record

dc.contributor.authorGünter, Tuğçe
dc.contributor.authorAlpat, Sibel Kılınç
dc.date.accessioned2020-12-19T20:44:29Z
dc.date.available2020-12-19T20:44:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-4987
dc.identifier.issn2146-7277
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJd05qYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/6000
dc.description.abstractThis research aimed to determine students’ opinions about both problem-based scenario developed and the sessions of problem-based learning (PBL) used for the topic of ‘Electrochemistry’ in an Analytical Chemistry course. The research was conducted with students who were studying in the fourth year in the Department of Chemistry Education, Secondary Science and Mathematics Education, Faculty of Buca Education, Dokuz Eylul University (N=15). Students’ opinions concerning the scenario and the PBL sessions were gathered by using a structured data collection tool. In addition, the attempt was made to determine whether the students could themselves design a scenario or different learning materials for the relevant topic. The data obtained from the structured data collection tool consisted of answers to 11 open-ended questions which were evaluated by content analysis. Students stated positive opinions related to PBL sessions and problem-based scenario in general. The study proposes that the scope of the applied scenario could be further expanded by increasing content of the topic related to activities associated with daily life.en_US
dc.description.abstractAraştırma, Analitik Kimya dersinde ‘Elektrokimya’ konusunda geliştirilen ve kullanılan probleme-dayalı öğrenme (PDÖ) oturumları ve senaryosuna ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Kimya Eğitimi’nde okuyan dördüncü sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir (N=15). Senaryo ve PDÖ eğitim oturumlarına ilişkin öğrenci görüşleri yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak alınmıştır. Ek olarak, öğrencilerden söz konusu konuya ilişkin farklı bir senaryo ve öğretim materyali tasarlama önerileri de istenmiştir. 11 açık-uçlı sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Genel olarak öğrenciler PDÖ eğitim oturumları ve senaryoya ilişkin olumlu görüşler belirtmişlerdir. Çalışmada uygulanan senaryonun,günlük hayatla ilişkili etkinliklerle konu içeriğinin arttırılarak genişletilebileceği önerilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectBiyoloji Çeşitliliğinin Korunmasıen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectKimya, Analitiken_US
dc.subjectKimya, Tıbbien_US
dc.subjectKimya, Organiken_US
dc.subjectEkolojien_US
dc.subjectEntomolojien_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectFizik, Uygulamalıen_US
dc.subjectFizik, Atomik ve Moleküler Kimyaen_US
dc.subjectFizik, Katı Halen_US
dc.subjectFizik, Akışkanlar ve Plazmaen_US
dc.subjectFizik, Matematiken_US
dc.subjectFizik, Nükleeren_US
dc.subjectFizik, Partiküller ve Alanlaren_US
dc.subjectİstatistik ve Olasılıken_US
dc.subjectTermodinamiken_US
dc.subjectZoolojien_US
dc.subjectİnşaat ve Yapı Teknolojisien_US
dc.subjectSavunma Bilimlerien_US
dc.subjectMühendislik, Hava ve Uzayen_US
dc.subjectMühendislik, Kimyaen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Elektrik ve Elektroniken_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Jeolojien_US
dc.subjectİmalat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Denizen_US
dc.subjectMühendislik, Makineen_US
dc.subjectJeolojien_US
dc.subjectNanobilim ve Nanoteknolojien_US
dc.subjectPolimer Bilimien_US
dc.subjectRobotiken_US
dc.subjectTelekomünikasyonen_US
dc.titleStudents’ Opinions About Problem-Based Learning (PBL) and Scenario Applied in Teaching Electrochemistryen_US
dc.title.alternativeElektrokimya Öğretiminde Uygulanan Probleme-Dayalı Öğrenme (PDÖ) ve Senaryoya İlişkin Öğrenci Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage346en_US
dc.identifier.endpage358en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKaraelmas Fen ve Mühendislik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record