Türkiye’de İlahiyat Fakültesi Dergileri dışında yayınlanan dergilerde yer alan din eğitimi konulu makaleler üzerine bir analiz
Künye
Güneş, A. (2018). Türkiye’de İlahiyat Fakültesi Dergileri Dışında Yayınlanan Dergilerde Yer Alan Din Eğitimi Konulu Makaleler Üzerine Bir Analiz. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 18(3), 175-200. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJM05qTXlNZz09Özet
Türkiye’de ilahiyat alanında üretilen makalelerin yayınlandığı akademik dergiler, ilahiyat fakülteleri dergileri ve sosyal bilimler alanında yayın yapan diğer dergi- ler olmak üzere iki kategoriye ayrılmaktadır. Bu çalışma ilahiyat fakültesi dergi- leri dışındaki dergilerde yer alan din eğitimi konulu makaleleri analize tabi tut- maktadır. 1953-2018 yılları arasını kapsayan bu araştırmada, söz konusu dergi- lerde yayınlanan din eğitimi konulu makalelerin dergilere göre dağılımı, süreç içerisindeki niceliksel durumları, farklı disiplinlerin etkisi, kullandıkları bilimsel araştırma yöntemleri, konu tasnifi, yazar sayıları ve yabancı dilde yazma durum- ları gibi birçok açıdan analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre bu dergilerde din eğitimi konulu 1029 makale tespit edilmiştir. Makaleler konu alanı itibariyle çok geniş bir yelpazede kaleme alınmıştır. Makelelerin çoğu kuram- sal çalışmalar olup 1/3’den daha azı amprik yöntemler kullanmıştır. Bulgulara göre ortak araştırma yapma ve yabancı dilde yazma oranı düşüktür. Araştırma ilahiyat fakültesi dergileri dışında yayınlan dergilerdeki din eğitimi konulu maka- lelerin durumunu ortaya koyması açısından önemlidir. The articles produced in theology in Turkey are pubished in journals of theology faculties and other social science journals. This study analyzes the articles on re- ligious education published in journals other than the journals of theology. The purpose of this study covering the years 1953-2018 is to analyze in point of qua- litative and quantitative situations, numerical distribution according to the jour- nals, subject area diversity, scientific research methods used, contributions of dif- ferent sicience branches, author numbers and foreign language writing. Research is a type of descriptive and cross-sectional screening based on document analysis and content analysis. There are 1029 articles with theme of religious education published in other journals except journals of theology faculty. According to the results of the research, the religious education articles have a very wide subject network and the majority of the articles should work at the theoretical level. Re- search is important in terms of revealing the latest state of religious education articles.