• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gaz Ve Toz Bulutundan 3b Sanal Öğrenme Ortamına

Access

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Date

2018

Author

Topu, Fatma Burcu
Reisoğlu, İlknur
Yılmaz, Türkan Karakuş
Öztürk, M. Ertuğrul
Göktaş, Yüksel

Metadata

Show full item record

Abstract

Üç boyutlu sanal dünyalar öğrenme ortamları olarak kullanıcılarına yeni ufuklar kazandırmaktadırlar. Bununla birlikte, üç boyutlu öğrenme ortamlarının belirlenen hedeflere ulaşılmasında etkili olabilmeleri için dikkatli bir şekilde geliştirilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada Second Life’ta kış sporları teması altında bir öğrenme ortamının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme süreci ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Analiz, tasarım, geliştirme ve uygulama aşamalarında dikkat edilmesi gereken unsurlardan bahsedilmektedir. Çalışmada, 3B sanal dünyalarda etkili bir öğrenme ortamı tasarımı sırasında kaçınılması gereken önemli faktörler tartıştıldığı için gelecek tasarımcılara rehber olması beklenmektedir.
 
Three-dimensional (3D) virtual worlds represent a new horizon when used as learning environments. However, three-dimensional learning environments need to be carefully developed in order to be effective achieving the specified goals. In this study, the analysis, design, development, imlementation and evaluation process to create a learning environment in the form of an island with the theme of winter sports within Second Life (a virtual world) is described in detail. Steps to be noted in the analysis, design, development and implemetation phases are mentioned. We expect that this study will be helpful to future designers, as we discuss several crucial factors to consider and pitfalls to avoid during the design of an effective learning environments in this 3D virtual world.
 

Source

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Volume

8

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprMU1USTBOQT09
https://hdl.handle.net/11436/6130

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.