Başlık için Fındıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 46, listelenen: 28-46
-
The relationship between banks' credit quality, credit growth and social capital: evidence from Turkish banking sector
(Taylor & Francis Ltd., 2022)The aim of this study is to empirically examine the relationship between credit growth, credit quality and social capital of all commercial banks operating in Turkey for a period of twelve years between 2007 and 2018 on ... -
The relationship between marketing culture and organizational commitment An empirical study in Turkey
(Emerald Group Publishing Ltd, 2016)Purpose - the purpose of this paper is to find out whether there was a significant relationship between marketing culture and organizational commitment. in addition, relations between dimensions or marketing culture and ... -
The relationship between organizational citizenship behaviour and organizational silence
(Elsevier Science Bv, 2015)The aim of this study is to empirically investigate the effect of organizational silence dimensions on organizational citizenship behaviours. This study considers organizational silence as a multidimensional construct and ... -
The relationship between social capital and economic growth on a provincial and regional basis
(Sciendo, 2023)The aim of this study is to examine the relationship between the level of GDP per capita and social capital provinces and regions in Türkiye in the period of 2007-2018. The social capital index was used as a comprehensive ... -
Segmentation of green product buyers based on their personal values and consumption values
(White Horse Press, 2015)In heterogeneous markets, one of the many consumer groups is that of green product buyers. With rising ethical values, the green market is assuming its place in a general growth trend. Given this, it is important to determine ... -
Serbest ticaret anlaşmalarının Türk dış ticaretine etkileri
(2021)Bu çalışmada Türkiye’nin Serbest Ticaret Anlaşması imzalamış olduğu ülkeler ile toplam ticareti Çekim Modeli kapsamında incelenmiştir. Bu amaçla STA imzalanan ülkelerden, STA kapsamındaki ticarette payı en fazla olan ilk ... -
Serbest ticaret anlaşmalarının Türkiye’nin dış ticaretine etkileri: Çekim modeli ile bir inceleme
(2022)Bu çalışmada Türkiye’nin yapmış olduğu Serbest Ticaret Anlaşmalarının (STA) ihracat üzerine etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla STA’ların ihracat üzerine olan etkileri ürün grupları bazında incelenmiştir. 1991-2019 dönemi ... -
The SIPG method of Dirichlet boundary optimal control problems with weakly imposed boundary conditions
(AMER Inst Mathematical Sciences-AIMS, 2022)In this paper, we consider the symmetric interior penalty Galerkin (SIPG) method which is one of Discontinuous Galerkin Methods for the Dirichlet optimal control problems governed by linear advection-diffusion-reaction ... -
Sustainable consumption trends in the world in the context of green economy and sustainability
(IGI Global, 2016)Nowadays, sustainable growth and development are main economic policies for the countries all over the world. Decreasing natural resources, deepening environmental pollution and global warming problems are red alert of our ... -
Tarihsel perspektiften hareketle Irak, Suriye ve Libya’da yaşanan enerji savaşlarının analizi
(2021)20. yüzyılda Ortadoğu’da petrol ve doğal gaz kaynakları açısından zengin ülkelerin ekonomik, sosyal ve teknolojik açıdan sınırlı imkanlara sahip olması, Batılı ülkelerin kaynak zengini ülkeler üzerinde hakimiyet kurmasına ... -
Turquality support: a study of firms in İstanbul
(Ankara Düşünce ve Araştırma Merkezi, 2023)Countries provide to improve their social and economic structure and to raise the country to modern countries through development. Ensuring and sustaining development is directly dependent on economic power. The financing ... -
Tüketicilerin kredi kartı kullanımını etkileyen faktörler: Ordu ili örneği
(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, Ordu ilinde yaşayan tüketicilerin kredi kartı kullanımını etkileyen faktörler araştırılmıştır. Bu kapsamda 425 kişi ile yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Buna göre, Ordu ilindeki tüketicilerin ... -
Tüketicilerin tutum, lokanta tercihi ve satın alma niyeti üzerinde çevrimiçi yorumların etkisi
(Doğuş Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı sadece olumlu tonda olan çevrimiçi lokanta yorumlarına karşı hem olumlu hem de olumsuz yorumların bir arada olduğu yorum türünden hangisinin daha etkin olduğunun araştırılmasıdır. İki farklı türde ... -
Türk bankacılık sektöründe personelin cinsiyet çeşitliliğinin kredi riskine ve kârlılığa etkisi
(2023)Amaç: Bu çalışmanın amacı, Türk mevduat bankalarında çalışan personellerin cinsiyet çeşitliliğinin kredi riski ve kârlılıklar üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla bankacılık sisteminin toplam aktiflerinin %98’ini, ... -
Türk Devletleri Teşkilatı üye ülkeleri arasında Türkiye’nin rekabet gücü
(2023)Çalışmanın amacı Türkiye’nin Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) asıl üye ülkeleri ve gözlemci üye ülkeleri ile olan ticaretinde hangi mal gruplarında karşılaştırmalı üstünlüğe sahip olduğunu, hangi mal gruplarında ise ... -
Türkiye’de katılım bankacılığı tercihi: Bölgesel bir araştırma
(2022)Çalışmada Türkiye’de katılım bankacılığı tercihlerini etkileyen faktörler araştırılmıştır. Öncelikle katılım bankacılığı kullanımını etkileyen unsurlar faktör analizi ile sınıflandırılmış ve ardından t-testi ve Anova ... -
Türkiye’deki mevduat bankalarına yönelik bir araştırma: bankalarda gelir çeşitlendirmesinin performans üzerine etkileri
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı 2010-2018 dönemleri arasında Türkiye’de faaliyet gösteren 21 mevduat bankasının gelir kaynaklarında yapmış oldukları çeşitlendirmenin, performansları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada bağımsız ... -
Türkiye’nin N11 ülkeleriyle olan dış ticaretinin belirleyicileri: Çekim modeli yaklaşımı
(2022)Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin N11 ülkeleriyle olan dış ticaretin belirleyicilerini tahmin etmek ve bu doğrultuda politika önerilerinde bulunmaktır. N11 (Next Eleven) ülkeleri Türkiye, Bangladeş, Mısır, Endonezya, İran, ... -
Z ve X kuşağının bireyci ve kolektivist reklam mesajlarına yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerine bir araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, reklamlarda kullanılan bireyci ve kolektivist mesajların tüketicilerin tutum ve satın alma niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. X ve Z kuşağında yer alan deneklerin yer aldığı bu çalışma, ...