• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kur'an kurslarında yetişkin kadınların din eğitimi

Thumbnail

View/Open

294130.pdf (1.332Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2012

Author

Semiz, Hatice

Metadata

Show full item record

Abstract

Kur'an Kurslarında Yetişkin Kadınların Din Eğitimi? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde araştırmanın problemi, amaç ve önemi, yöntemi, evren ve örneklemi, hipotezleri, sınırlılıkları ve konuyla ilgili daha önce yapılan çalışmalar dile getirilmiştir.Birinci bölümde, yetişkinlik dönemi genel gelişim ve öğrenme özellikleri incelenmiştir.İkinci bölümde, araştırmada yetişkinlerin öğrenim gördükleri, Kur'an Kursları, öğrencilerin kurslar hakkındaki düşünceleri ve buralardan beklentileri ile ilgili elde edilen bulgular ele alınıp yorumlanmış, değişen öğrenci profili göz önünde bulundurularak yetişkinlerin özellikleri ve yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar vurgulanmıştır.Sonuç ve öneriler bölümünde ise araştırma sonucunda elde edilen veriler ve neticeler değerlendirilmiş, tespit edilen sonuçlara yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. The study entitled ?Adult Women?s Religious Education in Koran Courses? consists of two main chapters except ?Introduction? and ?Conclusion? chapters.In the introduction chapter, the problem and purpose, method, system and sample, hypothesis and restraints of research and previous on the subject had been expressed.In the first chapter, general development and general learning characteristics of adulthood had been investigated.In the second chapter, Koran Courses where the adults study and the ideas of studens about Koran Courses and expectations of students from courses had been discussed and interpretted, and considering the changed student profile, features of adults and subjects that should be paid attention in adult education are stressed.In the conclusion and recommendations chapter the data and consequences that they were gained in the end of research had been assessed and according to the detected problems there had been tabled some solutions.

URI

https://hdl.handle.net/11436/653

Collections

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.