Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYarar, Seher
dc.date.accessioned2019-11-04T10:41:04Z
dc.date.available2019-11-04T10:41:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/708
dc.description.abstractAraştırma, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde flash programında hazırlanmış kavram karikatürleri ile desteklenmiş öğrenme nesnelerinin öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisini ve bu öğrenme nesneleri hakkında öğrenci düşüncelerini tespit etmek için gerçekleştirilmiştir.Araştırmada öğrencilerin akademik başarılarındaki gelişimlerini tespit etmek için araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kendimi Tanıyorum Ünitesi Başarı Testi? ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarını belirlemek için kullanılan ?Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği? veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca bu veri toplama araçlarından elde edilen nicel veriler, deney grubundan seçilen öğrencilerle yapılan mülakatlardan elde edilen nitel verilerle desteklenmiştir.Araştırmada, Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan öğrenme nesnelerinin öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisini tespit etmek için veri toplama araçlarıyla elde edilen nicel veriler ve çalışmanın sonunda öğrencilerle yapılan görüşmeler ile elde edilen nitel veriler kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS istatistik programından nitel verilerin analizinde ise NVivo 8 programından faydalanılmıştır.Bu çalışmanın sonuçları; grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin ön-son-kalıcılık başarı testi karşılaştırmaları gruplar arasında farklılık olmadığını, grup içi karşılaştırmalarda ise ön test-son test ve ön test-kalıcılık testi arasında olmak üzere farklılık olduğunu göstermektedir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği ön-son-kalıcılık testi karşılaştırmalarında gruplar arasında farklılık gözlenmezken grup içi karşılaştırmalarda ise sadece deney grubunda ön test-kalıcılık testi arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir.Deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmelerde elde edilen veriler üzerinde yapılan içerik analizi sonucunda öğrencilerin öğrenme nesneleri ile yürütülen dersleri beğendikleri, öğrenme nesnelerinin öğrencilerin derse yönelik duygu ve düşüncelerinde etkili olduğu ve bundan sonraki derslerin öğrenme nesneleri ile işlenmesinden mutlu olacakları belirlenmiştir. This research was to investigate into the effects of learning objects prepared with the support of concept cartoons in flash program upon the students? attitudes towards the lesson, their academic achievements and to determine their ideas about these learning objects in 4th year social studies. In this research two different data collection tools were used. These are: Knowing Myself Unit success Test and Social Studies Attitude Scale.In this research, quantitative data obtained with data collection tools and qualitative obtained by the interviews done with students at the end of the study were used in order to determine the effects of learning objects used in social studies upon their attitude towards lesson, their academic achievements and retention levels.The results of this study; there wasn?t any difference between groups but there were differences between pre test-post test and pre test- performance test intra group comparison. While no difference was observed between the groups in the comparisons of experimental and control group students? pre- post retention test of Social Studies Attitude Scale, a significant difference was established only between pre test- retention test intra group comparisons in the experimental group.According to the results of content analysis done on the data obtained during the interviews with experimental group students, students liked the lessons taught by using the learning objects, learning objects influenced the students? feeling and attitudes towards the course and they would be glad to be taught with learning objects in their following lessons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Bölümü / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKavram karikatürlerien_US
dc.subjectConcept cartoonsen_US
dc.subjectSosyal bilgiler dersien_US
dc.subjectSocial studies courseen_US
dc.subjectSosyal bilgiler eğitimien_US
dc.subjectSocial studies educationen_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretimien_US
dc.subjectSocial studies teachingen_US
dc.subjectÖğrenme nesnesien_US
dc.subjectLearning objectsen_US
dc.subjectİlköğretim okullarıen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.subjectİlköğretim öğrencilerien_US
dc.subjectPrimary education studentsen_US
dc.titleFlash programında kavram karikatürleri ile desteklenerek hazırlanmış öğrenme nesnelerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılmasıen_US
dc.title.alternativeThe using of learning objects prepared in flash program and supported by the concept cartoons in social studiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorYarar, Seher
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster