Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTören, Murat
dc.contributor.authorMollahasanoğlu, Hakkı
dc.date.accessioned2022-12-29T07:12:21Z
dc.date.available2022-12-29T07:12:21Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationToren, M. & Mollahasanoglu, H. (2022). Elektrikli ve Hibrit Araçlardaki Elektrik Motorlarının İçten Yanmalı Motorlarda Oluşan〖CO_2 Emisyonunda Meydana Getireceği Değişimin Tahmini ve Verimliliğe Etkisi: Türkiye Örneklemesi. El-Cezeri, 9(3), 1082-1097. https://doi.org/10.31202/ecjse.1107454en_US
dc.identifier.issn2148-3736
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31202/ecjse.1107454
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7300
dc.description.abstractGünümüzde, artan hava kirliliği sorunu, iklim değişikliği, petrol rezervlerinin hızlı tükenmesi ve pahalı olması, ulaşım sektöründe çevre dostu, verimli ve sürdürülebilir çalışmaların artmasına neden olmaktadır. Bu sebeple, ulaşım sektöründe, elektrikli ve hibrit araçların kullanımının yaygınlaşması için çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada, elektrikli ve hibrit araçların tarihi gelişimi, yapısı, çalışma prensibinin yanı sıra ülkemizde satışı yapılan elektrikli ve hibrit araçlar incelenerek, kullanılan elektrik motor tiplerinin diğer araç motorlarına göre sağlayacakları verimlilik ve 〖CO〗_2 emisyonu etkisi ve önümüzdeki dönemler için tahmini yapılmaktadır. Elektrikli ve hibrit araçlarda tercih edilen motorlar; verimlilik, maliyet, güç yoğunluğu ve güvenirlilik kıstasları açısından karşılaştırılmaktadır. Fırçasız DA motorları, verimlilik ve performans açısından daha iyi olduğu ancak daha maliyetli olduğu belirlenmektedir. Kalıcı mıknatıslı senkron motorlara sahip elektrikli araçların, verimlilik ve maliyet açısından optimum olduğu değerlendirilmektedir. İçten yanmalı motor kullanan araçlar elektrikli ve hibrit araçlarda kullanılan motor tiplerinin 〖CO〗_2 emisyon değerleri, temel istatistik tahmin yöntemleri kullanılarak karşılaştırılmaktadır. Karşılaştırma sonucunda, gelecekte 〖CO〗_2 emisyon oranının % 2 ve üzerinde azalması beklenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTUBİTAK Scientific & Technical Research Council Turkeyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.subjectCO2 emissionsen_US
dc.subjectElektrikli araçlaren_US
dc.subjectHibrit araçlaren_US
dc.subjectElektrik motorlarıen_US
dc.subjectEfficiencyen_US
dc.subjectElectric vehiclesen_US
dc.subjectHybrid vehiclesen_US
dc.subjectElectric motorsen_US
dc.titleElektrikli ve hibrit araçlardaki elektrik motorlarının içten yanmalı motorlarda oluşan 〖CO〗_2 emisyonunda meydana getireceği değişimin tahmini ve verimliliğe etkisi: Türkiye örneklemesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of electric motors in electric and hybrid vehicles and estimation of changes in CO2 emissions: A sample of Turkiyeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorMollahasanoğlu, H
dc.contributor.institutionauthorTören, Murat
dc.contributor.institutionauthorMollahasanoğlu, Hakkı
dc.identifier.doi10.31202/ecjse.1107454en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1082en_US
dc.identifier.endpage1097en_US
dc.relation.journalEl-Cezeri Journal of Science and Engineeringen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster