Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKanberoğlu, Aysun
dc.contributor.authorDilek, Önder
dc.date.accessioned2023-01-05T08:15:22Z
dc.date.available2023-01-05T08:15:22Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKanberoğlu, A. & Dilek, Ö. (2021). Çağrı merkezlerinin banka tercihine etkisi: Rize örneği: Rize Case . Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 5(1), 156-174. https://doi.org/10.29216/ueip.898891en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29216/ueip.898891
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7319
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada rasyonel kararlar verebilen müşterilerin artması bankacılık sektöründeki rekabeti yükseltmiş ve bankalar müşteriyi odak noktalarına almıştır. Bankalar için müşterilerle birebir iletişim kurmak önem kazanmış ve alternatif dağıtım kanalları aracılığıyla hizmetler sunulmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı bir alternatif dağıtım kanalı olan çağrı merkezlerinde müşterilerin önem verdiği faktörleri belirlemek ve bu faktörlerin banka tercihine etkisini ölçmektir. Veriler 498 katılımcıya uygulanan anketlerden elde edilmiş ardından faktör ve varyans analizine tâbi tutulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre çağrı merkezinden memnun kalınmadığında müşterilerin %51,4’ünün hizmet aldığı bankayı değiştirmeyi düşündüğü tespit edilmiştir. Banka tercihinde sırasıyla diğer faktörler, müşteri temsilcisi faktörü ve hizmet faktörünün önemli olduğu görülmüştür. Kadınların erkeklere göre tüm faktörlere daha çok önem verdiği, aylık geliri düşük olanların ve öğrencilerin hizmet faktörüne önem verdiği, ev hanımı ve işsizlerin ise müşteri temsilcisi faktörüne önem verdiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the globalizing world, the increase of customers who can make rational decisions has raised the competition in the banking sector and the banks have focused on the customers. It has become significant for banks to communicate with the customers one-on-one and the services started to be offered through alternative distribution channels. The aim of this study is to determine the factors that customers care about in call centers, which are an alternative distribution channel, and to measure the effect of these factors on bank preferences. The data were obtained from surveys applied to 498 participants and then factor and variance analysis were applied. According to the results of the research, it was determined that 51,4% of the customers thought to change the bank when they were not satisfied of the call centers which they received service. It has been determined that other factors, customer representative factor and service factor are important in the choice of banks, respectively. It was concluded that women attach more significance to all factors than men, monthly lown-income earner and students give importance to the service factor, housewives and unemployees consider the customer representative factor as important.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlternatif dağıtım kanallarıen_US
dc.subjectBankacılık hizmetlerien_US
dc.subjectÇağrı merkezlerien_US
dc.subjectTüketici tercihlerien_US
dc.subjectAlternative distribution channelsen_US
dc.subjectBanking servicesen_US
dc.subjectCall centersen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.titleÇağrı merkezlerinin banka tercihine etkisi: Rize örneğien_US
dc.title.alternativeThe impact of call centers on bank preferences: Rize caseen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorKanberoğlu, Aysun
dc.contributor.institutionauthorDilek, Önder
dc.identifier.doi10.29216/ueip.898891en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage156en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.journalUluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster