• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Crisis management on education policies during covid-19: The case of China, USA and Italy

Thumbnail

View/Open

Full Text / Tam Metin (517.3Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Karsantık, İsmail

Metadata

Show full item record

Citation

Karsintik, I. (2021). Crisis Management on Education Policies during Covid-19: The Case of China, USA and Italy. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3128-3147. https://doi.org/10.26466/opus.826383

Abstract

COVID-19 is a global pandemic and affects countries in several dimensions such as health system, economy and education. The current study seeks to report and compare implementations of educational policy during COVID-19 pandemic in China, USA and Italy within the framework of crisis management process. The current study is descriptive in that it seeks to document sources on the phenomenon COVID-19 pandemic and explore similar or different implementations of educational policies. The findings indicate that educational policies are implemented in mostly similar patterns except slight differences in administrative approaches. Although the outcomes of the policies will be evident in the future, some implications can be listed as flexible and systematic planning of educational policies, collaboration and cooperation among authorities and schools, improving internet infrastructure and providing flexible educational programs. It is expected that investigation of educational policies and implementations in pandemic will guide in terms of managing crisis in educational issues.
 
Küresel bir salgın olan COVID-19, ülkeleri; sağlık sistemi, ekonomi ve eğitim gibi çeşitli boyutlarda etkilemektedir. Mevcut çalışma, kriz yönetimi süreci çerçevesinde Çin, ABD ve İtalya'da COVID-19 salgını sırasında eğitim politikası uygulamalarını rapor etmeyi ve karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Betimleyici nitelikte hazırlanan bu çalışma, COVID-19 fenomeni hakkındaki kaynakları belgelemeye ve eğitim politikalarının benzer ve farklı uygulamalarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bulgular, eğitim politikalarının, idari yaklaşımlardaki küçük farklılıklar dışında çoğunlukla benzer modellerde uygulandığını göstermektedir. Araştırma bulguları belirtilen ülkelerdeki eğitim alanında uygulanan hazırlıkları; eğitim politikalarının esnek ve sistematik planlanması, yetkililer ve okullar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, internet altyapısının iyileştirilmesi ve esnek eğitim programlarının sağlanması olarak sıralanmaktadır. Pandemide eğitim politikaları ve uygulamalarının araştırılmasının eğitim konularında kriz yönetimi açısından yol gösterici olması beklenmektedir.
 

Source

OPUS Journal of Society Research

Volume

17

Issue

Pandemi Özel Sayısı

URI

https://doi.org/10.26466/opus.826383
https://hdl.handle.net/11436/7341

Collections

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.