8. Sınıf öğrencilerinin kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmelerini sağlayacak tahmin gözlem açıklamaya dayalı etkinliklerin geliştirilmesi
Citation
Yildirim, N. & Maşeroglu, P. (2021). 8. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Kavramlarını Günlük Hayatla İlişkilendirmelerini Sağlayacak Tahmin Gözlem Açıklamaya Dayalı Etkinliklerin Geliştirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2381), 32-56. http://doi.org/10.17556/erziefd. 643733Abstract
In this study, it is aimed to help 8th-grade students to associate chemistry concepts with daily life
and to develop an effective based on prediction-observation-explanation to increase their interest
in the course. Case study method was used in this study. The sample of the research is composed
of 19 8th class students studying in a state school from Rize province. The Associating Chemistry
Knowledge with Daily Life Scale (ACKD) and Semi-Structured Interview and Reflective Diaries
were used as data collection tools in the research. The quantitative data was analyzed with SPSS
(Statistical Package for Social Sciences 22.0), the qualitative data was analyzed with descriptive,
and content analyzes. As a result of the study it has been determined that, the developed activities
have positive effects on the students' association of the chemistry concepts with daily life and
science lesson. Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin kimya kavramlarını günlük hayatla
ilişkilendirmelerine yardımcı olacak ve derse karşı ilgilerini artırmaya yönelik tahmin-gözlemaçıklamaya dayalı etkin geliştirmektir. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma
grubunu, Rize ilindeki bir devlet okulunda 8.sınıfta öğrenim gören 19 öğrenci oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak Kimya Bilgilerini Günlük Hayatla İlişkilendirme Testi (GHİT), yarı
yapılandırılmış mülakat ve yansıtıcı günlükler kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel
verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences 22.0) paket programı, nitel
verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda
geliştirilen etkinliklerin, öğrencilerin kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmelerine ve
fen dersine yönelik ilgilerine olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir.