• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmenlerinin özel eğitim alanlarında katıldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Full Text / Tam Metin (492.7Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Yazıcı, Mahmut Serkan
Uzuner, Fatma Gül

Metadata

Show full item record

Citation

Yazici, M.S. & Uzuner, F.G. (2021). Sınıf öğretmenlerinin özel eğitim alanlarında katıldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(57), 150-187. http://doi.org/10.21764/maeuefd.616696

Abstract

Sınıf öğretmenleri kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim kapsamında özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu noktada, sınıf öğretmenlerinin özel eğitim hakkında yeterli bilgi ve beceriyle sahip olması önemli bir gerekliliktir. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin hizmet öncesi ve hizmet içinde özel eğitim alanında aldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin belirlenmesidir. Öğretmenlerin belli bir deneyime yönelik görüşleri irdelendiği için nitel araştırma yaklaşımları kapsamında yer alan olgubilim (fenomenoloji) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak toplanmıştır ve analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin özel eğitim alanındaki eğitimlerin arttırılmasını öncelikli bir ihtiyaç olarak düşündüklerini göstermektedir. Ayrıca, sınıf öğretmenlerine yönelik özel eğitim ile ilişkili eğitimlerin teorik ve uygulamalı olması gerektiğini düşündükleri sonucu elde edilmiştir. Bunların yanında, kurslara katılmaları için öğretmenlerin motivasyonu arttırılması gerektiği araştırmanın bir diğer sonucudur. Araştırma kapsamında ayrıca öğretmenlerin üniversite gibi kurumlarla olan ilişkileri geliştirilmesi, ailelerin de bu eğitimlere dâhil edilmesi, yeniliklerin takip edilmesi amaçlı bu eğitimler sürekli ve yeterli sürelerde düzenlenmesi öneriler olarak karşımıza çıkmıştır. Son olarak, bu araştırma katılımcı öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda bu eğitimlerin içeriği düzenlenirken Türkiye‟nin kültür yapısının da göz önünde tutulması gerektiğini de işaret etmektedir.
 
Primary school teachers often meet with students who need special education in inclusion education. At this point, it is an important requirement for the primary school teachers to have sufficient information and skills relating with special education. For this reason, the purpose of this research is to determine the opinions and suggestions regarding the efficiency of training obtained by primary school teachers in special education before and during working life. Since opinions of teachers regarding a specific experience are investigated, phenomenology research method which is within the context of qualitative research methods has been used. Data have been gathered by using semi-structured interview technique and then analized. The results of the research showed that the teachers thought that increasing the efficiency of these training programs was a primary requirement. At this point, the results show that all training courses about special education should be theoretical and practical. Furthermore, motivation of teachers should be increased to participate in the training. Also, the relationship between teachers and institutions such as universities should be improved, families should be included in these training programs, and the programs aiming for innovations to be followed up should be organized continuously for sufficient periods. Finally, the research showed that Turkish culture should be considered while arranging the content of the training.
 

Source

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

1

Issue

57

URI

http://doi.org/10.21764/maeuefd.616696
https://hdl.handle.net/11436/7423

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [13]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.