Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYazıcı, Mahmut Serkan
dc.contributor.authorUzuner, Fatma Gül
dc.date.accessioned2023-01-12T11:07:37Z
dc.date.available2023-01-12T11:07:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYazici, M.S. & Uzuner, F.G. (2021). Sınıf öğretmenlerinin özel eğitim alanlarında katıldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(57), 150-187. http://doi.org/10.21764/maeuefd.616696en_US
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.21764/maeuefd.616696
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7423
dc.description.abstractSınıf öğretmenleri kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim kapsamında özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu noktada, sınıf öğretmenlerinin özel eğitim hakkında yeterli bilgi ve beceriyle sahip olması önemli bir gerekliliktir. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin hizmet öncesi ve hizmet içinde özel eğitim alanında aldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin belirlenmesidir. Öğretmenlerin belli bir deneyime yönelik görüşleri irdelendiği için nitel araştırma yaklaşımları kapsamında yer alan olgubilim (fenomenoloji) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak toplanmıştır ve analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin özel eğitim alanındaki eğitimlerin arttırılmasını öncelikli bir ihtiyaç olarak düşündüklerini göstermektedir. Ayrıca, sınıf öğretmenlerine yönelik özel eğitim ile ilişkili eğitimlerin teorik ve uygulamalı olması gerektiğini düşündükleri sonucu elde edilmiştir. Bunların yanında, kurslara katılmaları için öğretmenlerin motivasyonu arttırılması gerektiği araştırmanın bir diğer sonucudur. Araştırma kapsamında ayrıca öğretmenlerin üniversite gibi kurumlarla olan ilişkileri geliştirilmesi, ailelerin de bu eğitimlere dâhil edilmesi, yeniliklerin takip edilmesi amaçlı bu eğitimler sürekli ve yeterli sürelerde düzenlenmesi öneriler olarak karşımıza çıkmıştır. Son olarak, bu araştırma katılımcı öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda bu eğitimlerin içeriği düzenlenirken Türkiye‟nin kültür yapısının da göz önünde tutulması gerektiğini de işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractPrimary school teachers often meet with students who need special education in inclusion education. At this point, it is an important requirement for the primary school teachers to have sufficient information and skills relating with special education. For this reason, the purpose of this research is to determine the opinions and suggestions regarding the efficiency of training obtained by primary school teachers in special education before and during working life. Since opinions of teachers regarding a specific experience are investigated, phenomenology research method which is within the context of qualitative research methods has been used. Data have been gathered by using semi-structured interview technique and then analized. The results of the research showed that the teachers thought that increasing the efficiency of these training programs was a primary requirement. At this point, the results show that all training courses about special education should be theoretical and practical. Furthermore, motivation of teachers should be increased to participate in the training. Also, the relationship between teachers and institutions such as universities should be improved, families should be included in these training programs, and the programs aiming for innovations to be followed up should be organized continuously for sufficient periods. Finally, the research showed that Turkish culture should be considered while arranging the content of the training.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf öğretmenliğien_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectLisans eğitimien_US
dc.subjectHizmet içi eğitmien_US
dc.subjectKaynaştırma eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectPrimary school teachingen_US
dc.subjectSpecial educationen_US
dc.subjectUndergraduate educationen_US
dc.subjectIn-service trainingen_US
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin özel eğitim alanlarında katıldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating teachers' suggestions and opinions about their attended training in special educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYazıcı, Mahmut Serkan
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.616696en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster