Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçan, Sema
dc.contributor.authorAlbayrak, Özlem
dc.date.accessioned2023-01-12T11:53:59Z
dc.date.available2023-01-12T11:53:59Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKocan, S. & Albayrak, O. (2021). Nursing Students' Simulation Training Experience: A Qualitative Study. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(4), 842-849. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.975265en_US
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37989/gumussagbil.975265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7426
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the experiences of nursing students in simulation education. The universe of the research consists of the students attending the operating room nursing course in the nursing department. The entire universe was included in the study (n=15). Each student experienced the simulation training twice with three weeks apart. Qualitative data, on the other hand, were obtained with a semi-structured interview form after the simulation training was completed and were analyzed using the "phenomenological analysis" method. Three main themes were determined in the research: “our breaking point in professional awareness”, “looking in the mirror of our professional skills”, “contributions of simulation training”. Most students stated that the simulation was instructive and increased their self-confidence. Some of the students stated that they developed a sense of responsibility, that simulation training increased professional awareness, and that it was a breaking point. Others stated that it is meaningful to monitor their progress in the debriefing rooms and that the evaluations show how they are in terms of professional practices. The results show that simulation applications that create realistic clinical situations and enable students to practice in a safe environment support nursing students and create a positive perception. It is recommended to integrate simulation applications into the nursing education curriculum.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin simülasyon eğitimine ilişkin deneyimlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini hemşirelik bölümünde ameliyathane hemşireliği dersine devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya evrenin tamamı alındı (n=15). Üçer hafta arayla her bir öğrenci simülasyon eğitimlerini iki kez deneyimledi. Nitel veriler simülasyon eğitimleri tamamlandıktan sonra yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edildi ve “fenomenolojik analiz” yöntemi ile analiz edildi. Araştırmada üç ana tema belirlendi: “mesleki farkındalıkta kırılma noktamız”, “mesleki becerilerimize aynadan bakmak” ve “simülasyon eğitiminin katkıları”. Öğrencilerin çoğu simülasyonun öğretici olduğunu ve özgüvenlerini artırdığını belirtti. Öğrencilerin bazıları sorumluluk duygusunu geliştirdiğini, simülasyon eğitiminin mesleki farkındalığı artırdığını, bir kırılma noktası olduğunu ifade etti. Bazıları ise, çözümleme odalarında kendilerindeki ilerlemeleri izlemenin anlam verici olduğunu, değerlendirmelerin mesleki uygulamalar açısından ne durumda olduklarını gösterdiğini belirttiler. Elde edilen sonuçlar, gerçekçi klinik durumları oluşturan ve öğrencilere güvenli bir ortamda uygulama yapmalarını sağlayan simülasyon uygulamalarının hemşirelik öğrencilerini desteklediğini ve olumlu algı oluşturduğunu göstermektedir. Hemşirelik eğitimi müfredatına simülasyon uygulamalarının entegre edilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectExperienceen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.subjectSimulation trainingen_US
dc.subjectDeneyimen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectNitel çalışmaen_US
dc.subjectSimülasyon eğitimien_US
dc.titleNursing students' simulation training experience: A qualitative studyen_US
dc.title.alternativeHemşirelik öğrencilerinin simülasyon eğitimi deneyimi: Nitel bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKoçan, Sema
dc.contributor.institutionauthorAlbayrak, Özlem
dc.identifier.doi10.37989/gumussagbil.975265en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage842en_US
dc.identifier.endpage849en_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster