Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkuş, Umut
dc.contributor.authorÖztürk, Abdülkadir
dc.date.accessioned2023-01-30T07:35:48Z
dc.date.available2023-01-30T07:35:48Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationErkus, U. & Ozturk, A. (2021). Tüketici Sosyal İhtiyaçlarının Marka Sadakati Oluşturma Üzerine Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 586-599.en_US
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7437
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; sembolik tüketimin dinamik sürecinin alt boyutlarından olan sosyal ihtiyaçların, tüketicilerin marka seçimlerinde sembolik mesajlar bağlamında nasıl bir rol oynadığının araştırılmasıdır. Bu çalışmada tüketici ihtiyaçlarına göre kategorize edilmiş sosyal ihtiyaçlar modeli kullanılarak, kollektivizm/bireycilik, öz uyum, marka etkisi, marka kimliği ve marka sadakati kavramları incelenmiş ve hipotez testleri yapılmıştır. Veriler, Türkiye’de tanınmış X markasının otomobillerini deneyimlemiş Rize’de yaşayan tüketicilerinden elde edilmiştir. Bu araştırmanın örneklemi Rize şehrinde yaşayan X marka araç kullanıcıları ile sınırlandırılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılarak model test edilmiştir. Bulgular, marka etkisinin sembolik tüketimdeki önemli bağdaştırıcı rolünü ortaya koymuştur. Dahası; önceki sembolik tüketim çalışmalarında ortaya konmuş olan öz uyum ile marka bilinilirliği, kollektivizm/bireycilik ve marka etkisi arasındaki ilişkide bağdaştırıcı bir etkisinin olmadığı bulunmuştur. Sosyal ihtiyaç modelinde, marka etkisi; kolektivizm / bireycilik, öz-uyum, marka kimliği ve marka sadakati arasında aracılık etkisi göstermektedir. Pazarda faaliyet gösteren işletmeler kendi ürünlerini/markalarını rakip ürünlerden/markalardan farklı kılmak adına sosyal ihtiyaçları vurgulayan sembolik özellikleri ön plana çıkartmak zorundadırlar. Her ne kadar mal ve hizmetlerin özellikleri benzer olsa da sembolik unsurlarla oluşturulması mümkün olan küçük farklılıklar tüketicilerin satın alma kararını etkileyebilmektedirler. Dolayısıyla ürünler fonksiyonel özelliklerine ilave olarak tüketicilerin sempatisini ve beğenisini kazanacak sembolik özellikler dikkate alınarak tasarlanmalıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSembolik tüketimen_US
dc.subjectSosyal İhtiyaçlaren_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka sadakatien_US
dc.titleTüketici sosyal ihtiyaçlarının marka sadakati oluşturma üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of consumer social needs on building brand loyaltyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorErkuş, Umut
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Abdülkadir
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage586en_US
dc.identifier.endpage599en_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster