Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBağ, Hasan
dc.contributor.authorÇalık, Muammer
dc.date.accessioned2023-01-31T10:15:52Z
dc.date.available2023-01-31T10:15:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBag, M. & Calik, M. (2021). Maddenin Özellikleri Ünitesine Özgü Bilimsel Düşünme Alışkanlıkları Ölçeğinin Geliştirilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 9(1), 148-165.en_US
dc.identifier.isbn2148-2160
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/fbod/issue/71995/1158049
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7473
dc.description.abstractBu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin (BDAÖ) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, bilimsel düşünme alışkanlıkları ile ilgili alanyazın, ders kitapları ve 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı detaylı olarak incelenmiştir. Daha sonra maddenin özellikleri ünitesi esas alınarak bilimsel düşünme alışkanlıklarına (mantıksallık, şüphecilik, nesnellik, merak, açık fikirlilik, inancın askıya alınması ve otoriteden gelen argümana güvenmeme) yönelik uygun maddeler geliştirilmiş ve madde havuzu oluşturulmuştur. Bir uzman grubu (fen eğitimcileri, Türkçe eğitimcileri ve sınıf öğretmenleri) ölçeğin kapsam geçerliğini, anlaşılabilirliğini ve uygulanabilirliğini değerlendirmiştir. Ayrıca, ölçek 4. sınıf öğrencilerine de incelettirilerek, anlaşılırlığı ve düzeye uygunluğu test edilmiştir. Bu işlemler sonunda son hali verilen ölçek 310’ar kişilik iki farklı gruba açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi için uygulanmıştır. Faktör analizi bulguları, ölçeğin madde ağırlık değerlerinin yüksek olduğunu ve maddelerin yedi faktörde toplandığını göstermiştir. Ayrıca, ölçme aracının güvenirlik katsayısı (Cronbach alpha) değeri 0.744 olarak belirlenmiştir. Ölçeğin ilkokul öğrencilerinin bilimsel düşünme alışkanlıklarının belirlenmesinde kullanılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to develop the scientific habits of minds (SHOM) scale for the ‘properties of matter’ unit in grade 4 science course. In this context, the literature on the scientific habits of mind, textbooks and the 2018 science curriculum were examined in depth. Later, based on the ‘properties of matter’ unit, items, which are suitable for scientific habits of mind (rationality, skepticism, objectivity, curiosity, open-mindedness, suspension of belief and mistrust of argument from authority), were developed to yield an item-pool. A group of experts (science educators, Turkish educators, and primary school teachers) evaluated the content validity, understandability, and applicability of the scale. Also, 4th grade students examined the scale to be tested its understandability and suitability. At the end of these procedures, the final version of the scale was administered to two different groups (310 by 310) for explanatory and confirmatory factor analysis. The findings of factor analysis showed that the item loads of the scale were high and fell into seven factors. Furthermore, its reliability coefficient (Cronbach alpha) was found to be 0.744. The study recommends that scale can be used to identify primary school students’ scientific habits of mind.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimsel düşünme alışkanlıklarıen_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectMaddenin özelliklerien_US
dc.subjectScientific habits of minden_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.subjectProperties of matteren_US
dc.titleMaddenin özellikleri ünitesine özgü bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of scientific habits of mind scale specialized for the ‘properties of matter’ uniten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBağ, Hasan
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage148en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Öğretimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster