• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi - Öksüz
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi - Öksüz
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlk ve ortaöğretim öğretmenlerinin teknoloji korku düzeylerinin belirlenmesi

Thumbnail

View/Open

259864.pdf (2.244Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2010

Author

Ursavaş, Ömer Faruk

Metadata

Show full item record

Citation

Ursavaş, Ö. F. (2010). İlk ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Korku Düzeylerinin Belirlenmesi.

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilk ve ortaokul öğretmenlerinin teknoloji korku düzeylerini belirlemektir. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin cinsiyet, yaş, kıdem, bilgisayar sahipliği, bilgisayar kullanım süresi, bilgisayar deneyimi ve teknoloji kullanımı konusunda alınan hizmet içi eğitim değişkenleri açısından teknoloji korkusu bileşenleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Rize İlinde, 34 farklı ilk ve ortaöğretim okulunda görev yapan (n=512), 271 erkek (%52,9) ve 241 bayan (%47,1 ) öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, bilgisayar öğrenme kaygısı, tüketici teknoloji kaygısı ve gözlemlenebilen öğrenme kaygısı alt faktörlerinden oluşan bilgisayar kaygı ölçeği, negatif bilgisayar tutumu, pozitif bilgisayar tutumu ve geleceğe yönelik bilgisayar tutumu alt faktörlerinden oluşan bilgisayar tutum ölçeği ve negatif bilgisayar düşüncesi, pozitif bilgisayar düşüncesi ve bilgisayar eğlencesi alt faktörlerinden oluşan bilgisayar kullanımına yönelik düşünce ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel özellikler ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin %62'sinin teknoloji korkusuna sahip olduğu, cinsiyet, yaş, bilgisayar kullanım sıklığı ve bilgisayar deneyimi bilgisayar kaygısı ve kullanımına yönelik düşünceler üzerinde anlamlı farklılık ortaya koyduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun bilgisayara sahip olmasına rağmen bu durum onların teknoloji korkusu bileşenleri olan bilgisayar kaygısı, düşüncesi ve tutumları üzerinde etkisi olmadığı gözlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin bilgi iletişim teknolojileri konusunda almış oldukları hizmetiçi eğitimin bilgisayar kaygı, tutum ve bilgisayar kullanımına yönelik düşüncelerini etkilemediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bilgisayar kullanım düzeylerinin gelişmesi için beklenilmemeli, gerekli eğitim, seminer ve kurslara katılımını sürekli takip edilmesinin yanında okullarda eğitim teknolojilerinin etkili bir şekilde kullanılıp kullanılmadığının araştırılması yapılıp, bu teknolojilerin kullanılmasını engelleyen faktörler ortaya çıkarılmalıdır. Öğretmenlere gerekli lojistik desteğin yanında bu teknolojilerden korkmamaları yönünde onlara psikolojik olarak da desteğin verilmesi önerilmektedir.

URI

https://hdl.handle.net/11436/74

Collections

  • Eğitim Fakültesi - Öksüz [2]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.