Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGençköse, Burcu
dc.contributor.authorBakoğlu, Emine
dc.contributor.authorPekmezci, Hilal
dc.contributor.authorKefeli, Bahar
dc.date.accessioned2023-02-02T11:18:42Z
dc.date.available2023-02-02T11:18:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGenckose, B., Bakoglu, E., Pekmezci, H. & Kefeli, B. (2021). Yaşlı Bakımı Öğrencilerinin Klinik Uygulama Deneyimlerinin Niteliksel Değerlendirilmesi. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 30(1), 1-8. https://doi.org/10.17942/sted.860317en_US
dc.identifier.issn1300-0853
dc.identifier.issn2148-5348
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17942/sted.860317
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7515
dc.description.abstractöğrencilerin klinik uygulamalarının ilk ve son günlerinde hissettiklerini ve deneyimlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmanın evrenini Rize ilindeki bir sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunun yaşlı bakım bölümünde 2018-2019 eğitim öğretim yılı birinci sınıfta eğitim gören 28 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem seçimi yapılmamış, çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 20 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin ilk klinik uygulama sonrası yazmış oldukları dokümanlar değerlendirildiğinde; “korku, heyecan-mutluluk, üzüntü ve kaygı” şeklinde dört ana tema belirlenmiştir. Aynı öğrencilerin mezun olmadan önceki son klinik uygulama sonrasında deneyimlerini yazdıkları dokümanlarda ise “bakış açısı değişikliği, bilgi artışı, özgüven ve olumlu iletişim” olmak üzere 4 ana tema dikkat çekmektedir. Sonuç: Çalışma sonucunda, öğrencilerin klinik uygulamalarının sonunda olumlu duygular deneyimledikleri, dolayısıyla teorik ile beraber uygulamanın öğrencilerin özgüven artışı yaşadığı belirlenmiştir. Bu bağlamda öğrencilerin klinik uygulamalarda desteklenmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractObjective: This study was conducted to assess the feelings and experiences of students in elderly care department in the first and last days of their clinical practices. Material and Methodology: The universe of the survey consisted of 28 freshmen students attending the elderly care department of a health services vocational school in Rize province in the academic year 2018-2019. There was no sample selection, and the survey was conducted with 20 students who voluntarily agreed to participate. The method of content analysis was used in data analysis. Findings: On the basis of documents prepared by students following their first clinical practice, 4 main themes were identified as “fear, excitementhappiness, sadness and anxiety”. On the other hand, documents by the same students on their experiences with clinical practice during their senior year the 4 main themes were “change in perspective, enhanced information, self-confidence and positive communication.” Conclusion: The study concludes that students experience positive feelings after their clinical practices and consequently theoretical information along with richer experience enhance students’ selfconfidence. The suggestion is to further support students in their clinical practicesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Tabipler Birliğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectKlinik uygulamaen_US
dc.subjectDeneyimen_US
dc.subjectYaşlı bakımen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectClinical practiceen_US
dc.subjectExperienceen_US
dc.subjectElderly careen_US
dc.titleYaşlı bakımı öğrencilerinin klinik uygulama deneyimlerinin niteliksel değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeQualitative assessment of clinical practice experiences of students in elderly careen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGençköse, Burcu
dc.contributor.institutionauthorBakoğlu, Emine
dc.contributor.institutionauthorPekmezci, Hilal
dc.contributor.institutionauthorKefeli, Bahar
dc.identifier.doi10.17942/sted.860317en_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.relation.journalSTED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster