Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSelçuk, Ozan
dc.contributor.authorGüzel, Bekir
dc.contributor.authorBuz, Sema
dc.date.accessioned2023-02-20T11:50:22Z
dc.date.available2023-02-20T11:50:22Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSelçuk, O., Güzel, B. & Buz, S. (2021). Türkiye’de sığınmacı çocukların eğitimine ilişkin engellerin fenomenolojik yaklaşımla değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 50(1), 359-383. https://doi.org/10.37669/milliegitim.960459en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.960459
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7641
dc.description.abstractBu araştırma, 2011 yılından bu yana Türkiye’ye yönelik olarak gerçekleşen göç hareketleri sonucu ülkeye gelen sığınmacı çocukların eğitimine ilişkin ortaya çıkan engellerin keşfedilmesi amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak 15 sığınmacı ebeveyn ve göç alanında çalışan 17 meslek elemanıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler, sığınmacı çocukların eğitimine ilişkin engeller odağında MAXQDA12 programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda; (1) Çocuk ve aile kaynaklı sorunlar, (2) Okul ortamından kaynaklanan engeller, (3) Sistemden kaynaklanan sorunlar, (4) Öğretmenlerden kaynaklı olduğu ifade edilen sorunlar (5) Eğitimde farklı gereksinimi olan sığınmacı çocukların karşılanmayan gereksinimleri olmak üzere beş tema ortaya çıkmıştır. Çalışmada bulgulardan hareketle, çocukların eğitim hakkına erişimlerinde karşılaştığı bu sorunlara yönelik olarak çocuklar, aileleri, öğretmenler ve okul yöneticilerini içeren eğitim sistemi içinde yer alan paydaşların iş birliğini arttırma ve gereksinimlerin karşılanarak çocukların eğitime erişimlerinin güçlendirilmesi konusunda çeşitli çözüm önerileri sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research was designed to explore the barriers to the education of asylum seeker children who came to Turkey due to migration movements since 2011. In the research, semi-structured interviews were conducted with 15 asylumseeker parents and 17 professionals working in the migration field, using the purposeful sampling method. The data obtained from the interviews were analysed with the MAXQDA12 software to focus on barriers to the education of asylum-seeker children. As a result of the analysis, five themes emerged: (1) Child or familial problems, (2) School environment-related barriers, (3) Teacherrelated problems, (4) Asylum seeker children with different needs in education, and (5) Unmet needs of asylum-seeker children with different educational needs. Based on the findings, solutions are offered on various issues such as increasing the cooperation of the stakeholders in the education system, which includes children, their families, teachers, and school administrators, and strengthening children’s access to education by meeting their needsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMilli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöçen_US
dc.subjectSığınmacı çocuklaren_US
dc.subjectEğitim hakkıen_US
dc.subjectFenomenolojik yaklaşımen_US
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectAsylum-seeker childrenen_US
dc.subjectRight to educationen_US
dc.subjectPhenomenological approachen_US
dc.titleTürkiye’de sığınmacı çocukların eğitimine ilişkin engellerin fenomenolojik yaklaşımla değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluating asylum-seeker children’s barrıers to education in Turkey through phenomenological approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSelçuk, Ozan
dc.contributor.institutionauthorGüzel, Bekir
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.960459en_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.identifier.endpage383en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster