İdarecilerin yönetim kadrolarını tercih etme sebepleri ve yönetici seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
Künye
Peçe, İ. & Taşdemir, F. (2021). İdarecilerin Yönetim Kadrolarını Tercih Etme Sebepleri ve Yönetici Seçimi İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Manas Journal of Social Studies, 10(1), 123-135. https://doi.org/10.33206/mjss.778559Özet
Bu araştırma devlete ait ortaöğretim kurumlarında görev yapan idarecilerin yönetim kadrolarını tercih etme sebepleri
ve yönetici seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleşmiştir. Bu araştırma nitel araştırma deseninde
kurgulanmış olup, betimsel analiz modelindedir. Veri toplamak için amaç doğrultusunda hazırlanan anket ve yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Anket formu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Rize il merkezdeki
ortaöğretim kurumlarında görev yapan 80 idareciden 74’üne uygulanarak görüş ve düşünceleri alınmıştır. Çalışma
evren üzerinden yürütülmüştür. Görüşme ise basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle evrenden çekilen 18 yöneticiyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre idarecilerin yönetici kadrolarını tercih etmesinde eğitimin kalitesini
artırma isteği, demokratik bir okul kültürü oluşturma isteği, öğrenme ve kendini geliştirme isteği, iletişim becerilerinin
güçlü olması, yöneticilik tecrübesinin olması, liderlik özelliklerine sahip olunmasının daha sık vurgulandığı
görülmüştür. This research was carried out in order to examine the opinions of administrators working in state-owned secondary
education institutions about the reasons for choosing administrative staff and about the selection of managers. This
study has been conducted in qualitative research format and is in a descriptive analysis model. İn order to gather data
for the study, questionnaires and semi-structured interview forms were used. The questionnaires was realized with 74
out of 80 administrators who have been working at public high schools in central Rize in the academic year of 2019-
2020. As a result, their opinions and thoughts regarding the study were obtained. The interviews were conducted
with 18 administrators who withdrew from the population form using simple random sampling method. According
to the findings of the study, it was seen that the desire to increase the quality of education, the desire to create a
democratic school culture, the desire to learn and develop oneself, having strong communication skills, having
managerial experience, and having leadership qualities were emphasized more frequently when administrators prefer
their administrative staff.