Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSelçuk, Ozan
dc.contributor.authorGencer, Tahir Emre
dc.contributor.authorKarataş, Zeki
dc.date.accessioned2023-02-22T07:50:55Z
dc.date.available2023-02-22T07:50:55Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSelçuk, O., Gencer, T.E. ve Karataş, Z. (2021). Sosyal hizmet öğrencilerinin covid-19 salgını ve uzaktan eğitim sürecine ilişkin tutumları ile psikolojik sağlamlıklarının incelenmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 32(3), 967-994. https://doi.org/10.33417/tsh.931255en_US
dc.identifier.issn2602-280X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33417/tsh.931255
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7668
dc.description.abstractBaşta insan sağlığı olmak üzere sosyal ve ekonomik süreçleri, kişilerarası ilişkileri ve eğitim alanını etkileyen COVID-19 salgını ile ortaya çıkan gereksinimler ve zorluklar, özellikle akademisyenleri ve öğrencileri de derinden etkilemiştir. 1029 öğrencinin katıldığı bu genel tarama modeline dayalı betimsel çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde örgün öğrenim gören sosyal hizmet öğrencilerinin salgın sürecinde COVID-19 salgını ve uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile psikolojik sağlamlıklarının araştırılmasıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyodemografik Bilgi Formu, COVID-19 Salgınının Uzaktan Eğitime Etkisi Anketi ve Psikolojik Sağlamlık Tutum ve Beceri Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların psikolojik sağlamlıkları, ortalamanın üzerinde bulunmuş olsa da salgın nedeniyle ev ortamında uzaktan eğitime katılan öğrencilerin kaygı, stres, uyku ve yeme bozukluğu, düzensizlik ve kontrolsüzlük, dijital ortamlarda aşırı vakit geçirme, aile içi sorunlar gibi olumsuzluklar yaşadığı görülmüştür. Uzaktan eğitimde internet erişiminin, tablet ve bilgisayar gibi teknolojik araçların olmayışının öğrencilerin derse katılımlarını olumsuz etkilediği; üniversitelerinin ve öğretim elemanlarının yapmış olduğu bilgilendirmelerin yeterli ve anlaşılır olmadığı; teorik ve uygulama derslerinin zorlaştığı, katılımcıların ileriki dönemlerde yüz yüze eğitim almak istedikleri saptanmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda sosyal hizmet bölümlerinin uzaktan eğitim çalıştayı düzenleyerek özellikle uzaktan eğitim süreçleri ve uygulama dersi için ortak dijital paylaşım platformu kurmaları, zengin içerikli ve interaktif katılımlı etkinlikler düzenlemeleri ise öne çıkan bazı öneriler arasında yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe needs and challenges of COVID-19, which affect primarily human health, interpersonal relationships, social and economic activities, and the education sector, have affected academics and students. Conducted with 1029 students, the aim of this descriptive study based on the general survey method is to research the attitude of social work students in formal education at Turkish universities on COVID-19 and online education and their resiliency during the pandemic. Sociodemographic Information Form, the Effect of COVID-19 Pandemic on Online Education Questionnaire and Resilience Attitude and Skill Scale were used as data collection tools in the study. T-test, one-way analysis of variance (ANOVA) test and nonparametric tests were used in data analysis. While the participants’ resiliency was found to be above average, students participating in online education at home due to the pandemic experienced problems such as anxiety, stress, sleep and eating disorders, disorder and uncontrollableness, excessive time in digital environments, and domestic problems. The participants stated that internet access in online education and the lack of tools such as tablets and computers negatively affected their participation in the courses, the information provided by the university and the lecturers were not clear and understandable enough, the theoretical and practical lessons were difficult. They wanted to turn to face-to-face education for the upcoming academic year. In line with the research findings, social work departments are recommended to organize online education workshops, establish a common digital sharing platform mainly for the practice courses, organize activities with rich content, and allow interactive participation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19 salgınıen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectSosyal hizmet öğrencilerien_US
dc.subjectPsikolojik sağlamlıken_US
dc.subjectCovid-19 pandemicen_US
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectSocial work studentsen_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.titleSosyal hizmet öğrencilerinin Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim sürecine ilişkin tutumları ile psikolojik sağlamlıklarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating social work students’ resiliency and attitudes towards Covid-19 pandemic and the online education processen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSelçuk, Ozan
dc.contributor.institutionauthorKarataş, Zeki
dc.identifier.doi10.33417/tsh.931255en_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage967en_US
dc.identifier.endpage994en_US
dc.relation.journalToplum ve Sosyal Hizmeten_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster