Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Merve
dc.contributor.authorUzun Şahin, Ceyda
dc.contributor.authorKulakaç, Nursen
dc.date.accessioned2023-02-27T07:42:26Z
dc.date.available2023-02-27T07:42:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAydın, M., Uzun Şahin, C. & Kulakaç, N. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği: Metodolojik Bir Çalışma. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 14(2), 464-471. http://doi.org/10.5336/nurses.2021-84651en_US
dc.identifier.isbn2146-8893
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.5336/nurses.2021-84651
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7696
dc.description.abstractAmaç: Günümüzde sürekli gelişen bilgi ve teknolojilerin eğitim alanı etkilemesi sonucu e-öğrenme (elektronik öğrenme) ortamına duyulan ilgi ve ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. E- öğrenmede öğrenci tutumları öğrenmenin etkinliğini doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde “E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği”ni Türkçeye uyarlamak ve geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Gereç ve Yöntemler: Metodolojik desende olan bu çalışma, 200 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler, Google Formlar üzerinden hazırlanan veri toplama formları ile 15-30 Nisan 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Ölçek 9 maddeden oluşmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde uzman görüşüne dayalı kapsam geçerliği, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ve iç tutarlılık analizleri yapılmıştır. Bulgular: Geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği maddelerine ilişkin faktör yükleri 0,621 ve 0,859 arasında değişmektedir. Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,913 olarak hesaplanmıştır. Kaiser-Meyer-Olkin 0,911 ve Bartlett küresellik testi p<0,001 olduğu belirlenmiştir. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek faktörden oluştuğu ve iyi bir model uyumu gösterdiği bulunmuştur. Ölçek öğrencilerin e-öğrenmeye ilişkin tutumlarının %60,61’ini açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde uyum indeksleri yaklaşık hataların ortalama karekökü=0,073, χ2 /df=2,047 ve karşılaştırmalı uyum indeksi=0,970 olup ölçeğin iyi uyum düzeyinde olduğu görülmüştür. Sonuç: E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği, hemşirelik öğrencilerinde “e-öğrenme tutumunu” değerlendiren araştırmalarda kullanılabilir. Hemşirelik öğrencileriyle yapılan e-öğrenmeye yönelik bu çalışmanın, farklı öğrenci gruplarıyla tekrarlanması e-öğrenmeye önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: Today, as a result of the constantly developing information and technologies affecting the field of education, the interest and need for e-learning (electronic learning) environment is increasing day by day. Student attitudes in e-learning directly affect the effectiveness of learning. The aim of this study was to adapt the “Attitude Towards E-Learning Scale” into Turkish and perform its validity and reliability study for nursing students. Material and Methods: This study, which has a methodological design, was conducted with 200 nursing students. The data were collected between 15-30 April 2021 using the data collection form prepared on Google Forms. The scale consists of 9 items. In the evaluation of the data, content validity, explanatory and confirmatory factor analysis, and internal consistency analysis were performed based on expert opinion. Results: The factor loadings of the Attitude Towards E-Learning Scale items for which validity and reliability studies were conducted vary between 0.621 and 0.859. Cronbach alpha reliability coefficient was found to be 0.913, a Kaiser-Meyer-Olkin value was 0.911, and Bartlett’s test for sphericity was p<0.001. Factor analysis demonstrated that the scale consisted of a single factor and showed a good model fit. The scale explains 60.61% of students’ attitudes towards e-learning. In confirmatory factor analysis, fit indices were found to be root mean square error of approximation=0.073, χ2 /df=2.047, and comparative fit index=0.970, showing that the scale was at a good fit level. Conclusion: The study revealed that the Attitude Towards E-Learning Scale can be used in studies evaluating the “e-learning attitudes” of nursing students. It is thought that repeating this study on e-learning with nursing students with different student groups will make important contributions to e-learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkiye Klinikleri Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-öğrenmeen_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectE-learningen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği: Metodolojik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeNursing students the attitude towards e-learning scale: A methodological studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorUzun Şahin, Ceyda
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2021-84651en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage464en_US
dc.identifier.endpage471en_US
dc.relation.journalTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster