• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of halal product knowledge, halal awareness, perceived psychological risk and halal product attitude on purchasing İntention

Thumbnail

View/Open

Full Text / Tam Metin (492.0Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2022

Author

Öztürk, Abdülkadir

Metadata

Show full item record

Citation

Ozturk, A. (2022). The effect of halal product knowledge, halal awareness, perceived psychological risk and halal product attitude on purchasing intention. Business and Economics Research Journal, 13(1), 127-141. http://dx.doi.org/10.20409/berj.2022.365

Abstract

It is considered that individuals should know the concept of halal and be aware of the conditions that make a product halal in order for consumers to have the intention to purchase halal products. The aim of this study is to find out the attitudes and purchase intentions of consumers towards halal chicken products under the model of knowledge, attitude and practice (KAP). It also aimed to determine consumers' halal awareness of halal chicken products and the effect of perceived psychological risk on purchase intention. The data required for the study were collected from the individuals who purchased chicken using convenience sampling method through an online questionnaire form. The data collection process was completed with the participation of 410 people assumed to represent the universe. The research model and hypotheses between variables were tested using the structural equation modeling method. The results of the analysis show that knowledge about halal products, awareness of halal products, and perceived psychological risk have a significant and positive influence on attitudes toward halal chicken products. In addition, attitudes towards halal chicken products, awareness of halal products, and perceived psychological risk were found to have a significant and positive influence on purchase intention.

Source

Business and Economics Research Journal

Volume

13

Issue

1

URI

http://dx.doi.org/10.20409/berj.2022.365
https://hdl.handle.net/11436/7703

Collections

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [128]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Güneydoğu Karadeniz kıyıları (Artvin-Giresun) birincil üretim miktarlarının mevsimsel değişimi 

    Bakırcı, Mustafa (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Su Ürünleri Anabilim Dalı, 2017)
    Güney Doğu Karadeniz (Artvin-Giresun) kıyıları boyunca gerçekleştirilen deniz seferlerinde sonbahar (Kasım 2014), kış (Şubat 2015), ilkbahar (Mayıs 2015) ve yaz (Ağustos 2015) dönemlerine ait fitoplankton boy gruplarına ...
  • Teknokentlere bağlı firmalar özelinde yeni ürün başarı faktörlerinin belirlenmesi üzerine bir ölçek geliştirme çalışması 

    Erkan, Coşkun; Ayyılldız, Hasan (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023)
    Bu çalışma yeni ürün başarı faktörlerini belirlemek üzere bir ölçek ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Teknokentlere bağlı 392 firma yöneticisine uygulanan anket ile veriler toplanmış ve test edilmiştir. Açıklayıcı faktör ...
  • Emek verimliliği ve ihracat ilişkisi: Türk İmalat Sanayi örneği 

    Albayrak, Numan Can (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İktisat Anabilim Dalı, 2016)
    Bu çalışmada, ihracat ve emek verimliliği ilişkisi Türk İmalat Sanayi örneğinde incelenmiştir. Çalışmada, 2005:Q1 ile 2015:Q2 dönemlerine ait üçer aylık veriler zaman serisi yöntemleri kullanarak araştırılmıştır. Emek ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.