Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Abdülkadir
dc.contributor.authorAkın, Mustafa Said
dc.contributor.authorKırmızıkaya, Arif
dc.date.accessioned2023-02-27T11:33:41Z
dc.date.available2023-02-27T11:33:41Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖztürk, A., Akın, M. S., & Kırmızıkaya, A. (2022). Reklamlardaki sevimli karakter ilgisinin tüketici satin alma niyeti üzerine etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 569-582. https://doi.org/10.32709/akusosbil.906789en_US
dc.identifier.issn2149-4894
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32709/akusosbil.906789
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7712
dc.description.abstractTüketici satın alma karar sürecini hem fonksiyonel hem de duygusal faktörlerin etkilediği bilinmektedir. Pazarlama uygulayıcıları özellikle reklamlarda kullandıkları kişiler veya karakterler vasıtasıyla tüketicilerle duygusal bağ oluşturabilirler. Bu çalışmanın amacı reklamlarda kullanılan sevimli karakterlere yönelik tüketici ilgisinin marka bilinirliği ve duygusal marka çekiciliği ile satın alma niyeti üzerine etkisini araştırmaktır. Literatüre bağlı olarak oluşturulan ifadelerin ölçümü için gerekli olan veriler çevrimiçi anket formu aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmacılar çevrimiçi anket linki çevrelerindekilerle paylaşarak 396 katılımcıya ulaşmışlardır. Çalışmaya katılanların her bir demografik özelliği dengeli bir dağılım göstermektedir. Reklamlarda kullanılan sevimli karakterlere yönelik tüketici ilgisinin tüketici satın alma niyetinde hiçbir demografik özellikte farklılık göstermemektedir. Frekans ve açıklayıcı faktör analizleri için SPSS 22 kullanılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi için ise Amos 20 programı kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre reklamlarda kullanılan sevimli karakterlere ilginin marka bilinirliğini ve duygusal marka çekiciliğini etkilediği görülmüştür. Ayrıca duygusal marka çekiciliğinin tüketici satın alma niyetini etkilediği de belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIt is known that both functional and emotional factors affect the consumer purchasing decision process. Marketing practitioners can create emotional bonds with consumers, especially through the people or characters they use in advertisements. The aim of this study is to investigate the effect of consumer interest towards cute characters used in advertisements on purchase intention through brand awareness and emotional brand attraction. The data required for the measurement of the expressions created based on the literature were obtained through the online questionnaire form. The researchers reached out to 396 participants by sharing the online questionnaire link with those around them. Each demographic feature of the participants in the study shows a balanced distribution. Consumer interest towards cute characters used in advertisements does not differ in any demographic characteristics in consumer purchase intention. SPSS 22 was used for frequency and exploratory factor analysis. Amos 20 program was used for confirmatory factor analysis and structural equation modeling. According to the results of the study, it was observed that the interest towards cute characters used in advertisements affects brand awareness and emotional brand attraction. Besides, it has been determined that emotional brand attraction affects consumer purchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSevimli karakteren_US
dc.subjectDuygusal marka çekiciliğien_US
dc.subjectMarka bilinirliğien_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectCute characteren_US
dc.subjectEmotional brand attractionen_US
dc.subjectBrand awarenessen_US
dc.subjectPurchase intentionen_US
dc.titleReklamlardaki sevimli karakter ilgisinin tüketici satın alma niyeti üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of cute character interest in advertisements on consumer purchase intentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Abdülkadir
dc.contributor.institutionauthorAkın, Mustafa Said
dc.contributor.institutionauthorKırmızıkaya, Arif
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.906789en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage569en_US
dc.identifier.endpage582en_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster