Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlbayrak, Ali Sait
dc.contributor.authorBaydemir, Ebru
dc.date.accessioned2023-02-27T12:03:56Z
dc.date.available2023-02-27T12:03:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationGezen, A. & Özcan, S. (2022). Covid-19'un Finansal Sıkıntı Üzerine Etkisi: BİST Turizm Endeksi Uygulaması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 14 (1), 497-531. http://doi.org/10.20491/isarder.2022.1393en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.20491/isarder.2022.1393
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7715
dc.description.abstractAmaç – Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamacılığa karşı tutumlarını tanımlayan faktörler ile satın alma davranışları arasındaki ilişkileri modelleyip test etmektir. Yöntem – Çalışmada olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ve veri toplama araçlarından anket kullanılmıştır. Araştırma verileri olasılıklı olmayan kolayda örneklem yöntemiyle üniversite öğrencileri arasından seçilen 480 katılımcıdan elde edilmiştir. Bulgular –Araştırma sonuçları tüketici tutumlarının eğlendiricilik, bilgi vericilik, güvenilirlik, izin, ödül ve teşvik, fayda, kişisellik, rahatsız edicilik, ilgi ve bağlılık, güncel mobil pazarlama uygulamaları faktörleri ile satın alma davranışı arasındaki ilişkileri kavramsallaştıran modeli doğrulamaktadır. Tartışma – Araştırma hipotezlerin çoğunun doğrulanması, tüketicilerin tutumlarını etkileyen mobil pazarlama faktörlerin önemini göstermektedir. İşletmeler tüketicilere olan güvenini başarılı bir şekilde geliştirirse, mobil pazarlama araçlarını kullanarak pazarlama karmasını zenginleştirebilirler.en_US
dc.description.abstractPurpose – The aim of the study is to model and test the relationships between the factors that define the attitudes of university students towards mobile marketing and their purchasing behaviors. Design/Methodology/Approach – In the study, convenience sampling method, which is one of the non-probability sampling methods, and a questionnaire, which is one of the data collection tools, were used. Research data were obtained from 480 participants selected from university students by nonprobability convenience sampling method. Findings –The results of the research confirm the model that conceptualizes the relationships between the factors of entertainment, informativeness, reliability, permission, reward and incentive, benefit, personality, irritability, interest and loyalty, current mobile marketing practices and purchasing behavior of consumer attitudes. Discussion – Confirming most of the research hypotheses shows the importance of mobile marketing factors influencing consumers' attitudes. If businesses successfully develop trust in consumers, they can enrich their marketing mix using mobile marketing tools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMobil pazarlamaen_US
dc.subjectMobil reklamcılıken_US
dc.subjectTüketici davranışlarıen_US
dc.subjectYapısal eşitlik modellemesien_US
dc.subjectMobile marketingen_US
dc.subjectMobile advertisingen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectStructural equation modelingen_US
dc.titleMobil pazarlamanın tüketici satınalma davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeThe effect of mobile marketing on consumer purchasing behaviors: A study on university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAlbayrak, Ali Sait
dc.contributor.institutionauthorBaydemir, Ebru
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2022.1393en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage497en_US
dc.identifier.endpage531en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster