Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzçiftçi, Seçil
dc.contributor.authorÜstün, Çağatay
dc.contributor.authorDemirci Güngördü, Nuray
dc.contributor.authorAlvur, Tuncay Müge
dc.date.accessioned2023-03-02T05:40:40Z
dc.date.available2023-03-02T05:40:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖzçiftçi, S., Üstün, Ç., Demirci Güngördü, N., Alvur, T. M. (2022). Tıp 384 Fakültesi Ve Hemşirelik Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Meslek Yaşamlarının Geleceğine İlişkin Görüşleri: Bir Karşılaştırmalı Araştırma. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 10(1), 384-400. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1027881en_US
dc.identifier.issn2147-7892
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33715/inonusaglik.1027881
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7742
dc.description.abstractBu çalışma tıp ve hemşirelik fakültesi son sınıf öğrencilerinin mesleklerine ilişkin mevcut ve ileriye yönelik görüşlerini saptamak amacıyla planlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenolojik) araştırma desenine uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, ülkemizin Ege Bölgesi’ndeki bir üniversitenin tıp ve hemşirelik fakültesi son sınıf öğrencileri içerisinden çalışmaya gönüllü 10 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeden elde edilen veriler “mesleki yaşantıdan beklentiler” ve “mesleğin gelecek on yıldaki durumu” olmak üzere iki tema altında toplanmıştır. “Mesleki yaşantılarından beklentiler” ana temasının alt temaları olarak “profesyonellik”, “maddi beklentiler”, “manevi beklentiler” olmak üzere üç alt tema oluşturulmuştur. Mesleğin gelecek on yıldaki durumu ana temasının altında ise “değer görme”, “otonomi”, “sağlıkta şiddet”, “hasta hakları”, “hasta özerkliği”, “tıp hukuku” olmak üzere altı alt tema oluşturulmuştur. Çalışmaya katılan Hemşirelik Fakültesi 4. sınıf ve Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin mesleğe adım atmaya yaklaştıkları bir dönemde mesleği profesyonel anlamda sürdürme konusunda kaygılı oldukları saptanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin mesleğe hazır bulunuşluğu, gelecek kaygısı ve profesyonel iş yaşantısı gibi konuların vurgulanması danışman öğretim üyelerinin, sağlık hizmetleri yöneticilerinin ve politika belirleyicilerin iç görüsü bakımından konunun farklı boyutlarıyla ele alındığı çalışmalar bilimsel literatüre kazandırılmalıdır.en_US
dc.description.abstractThis study was planned to determine the current and prospective views of the senior medical and nursing faculty students about their profession. The research was carried out in accordance with the phenomenological research design, which is one of the qualitative research methods. The study group of the research consisted of 10 students who volunteered to work among the senior students of the faculty of medicine and nursing of a university in the Aegean Region of our country. A semi-structured interview form prepared by the researchers was used as a data collection tool. The data obtained from the interview were collected under two themes: "expectations from professional life" and "the situation of the profession in the next ten years". Three sub-themes were formed as “professionalism”, “material expectations” and “spiritual expectations” as sub-themes of the main theme of “expectations from their professional life”. Under the main theme of the state of the profession in the next ten years, six sub-themes were formed: “appreciation”, “autonomy”, “violence in health”, “patient rights”, “patient autonomy” and “medical law”. It was determined that the 4th grade students of the Faculty of Nursing and 6th grade students of the Faculty of Medicine, who participated in the study, were anxious about continuing the profession professionally at a time when they were so close to stepping into the profession. In this direction, the studies in which the subject is handled with different dimensions should be brought to the scientific literature in terms of emphasizing the subjects such as students' readiness for the profession, future anxiety and professional business life, and awareness of advisor faculty members, health care managers and policy makers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHekimlik mesleğien_US
dc.subjectHemşirelik mesleğien_US
dc.subjectMesleki görüşen_US
dc.subjectMedical professionen_US
dc.subjectNursing professionen_US
dc.subjectProfessional opinionen_US
dc.titleTıp fakültesi ve hemşirelik fakültesi son sınıf öğrencilerinin meslek yaşamlarının geleceğine ilişkin görüşleri: Bir karşılaştırmalı araştırmaen_US
dc.title.alternativeFaculty of medicine and faculty of nursing ıntern students' views on the future of their professional lives: A comparative researchen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDemirci Güngördü, Nuray
dc.identifier.doi10.33715/inonusaglik.1027881en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage384en_US
dc.identifier.endpage400en_US
dc.relation.journalİnönü üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster