Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaptan, Mehmet
dc.contributor.authorUğurlu, Özkan
dc.date.accessioned2023-03-02T08:29:24Z
dc.date.available2023-03-02T08:29:24Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKaptan, M., Uğurlu, Ö. (2022). Elektronik seyir cihazlarının deniz kazalarına etkileri. Aquatic Research, 5(1), 89-98. https://doi.org/10.3153/AR22008en_US
dc.identifier.issn2618-6365
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.3153/AR22008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7757
dc.description.abstractSon yıllarda denizcilikle ilgili kuruluşlar ve şirketler risk bazlı bir yaklaşıma geçmiştir. Riskleri belirlemek için, kazaların neden oluştuğunu ve nasıl geliştiğini kapsamlı bir şekilde anlamak gerekir. Kaza önleme tedbirlerinin başarıyla uygulanabilmesi için en etkili önlemlerin belirlenmesi gerekmektedir. Geçmişte yapılan bilimsel çalışmaların sonuçlarına göre; seyir esnasında meydana gelen kazaların kaza nedenlerinin %80’inin insan faktörlü risklerden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Günümüzde insan kaynaklı risklerin azaltılmasında seyir teknolojilerinin kullanılması en etkili yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bununla birlikte, elektronik seyir cihazlarının kullanımı kazaları tamamen ortadan kaldırmamıştır. Bu çalışmada İnsan Faktörleri Analiz ve Sınıflandırma Sistemi (HFACS) yöntemi uygulanarak elektronik seyir cihazlarına dayalı risklerin neden olduğu çatışma ve karaya oturma kaza raporları incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, kazaların görünür (aktif) nedenlerinin yarısından fazlasının elektronik seyir ekipmanları işletim hatası faktörlü olduğu tespit edilmiştir. Kaza faktörlerinin oluşumunu önleyici tavsiyelerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn recent years, maritime-related organizations and companies have moved to a risk-based approach. To determine the risks, it is necessary to understand comprehensively why accidents occur and how it develops. The most effective measures need to be identified to implement the accident prevention measures successfully. According to the results of scientific studies conducted in the past, 80% of human factors risks were effective in marine accidents. Nowadays, maritime technologies are the most effective method for reducing the risks of human factors. However, the use of electronic navigation devices has not eliminated accidents. In this study, the accident reports for collision and grounding due to the electronic navigation devices' risk was evaluated using Human Factors Analysis and Classification System (HFACS) method. As a result of the study, more than half of the visible (active) causes of accidents have been identified as operating failure factors in electronic navigation equipment. Recommendations to prevent the occurrence of accident factors have been made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaza araştırmasıen_US
dc.subjectElektronik seyir cihazlarıen_US
dc.subjectHFACSen_US
dc.subjectAccident investigationen_US
dc.subjectElectronic navigation devicesen_US
dc.titleElektronik seyir cihazlarının deniz kazalarına etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of electronic navigation devices on marine accident occurrencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Turgut Kıran Denizcilik Fakültesi, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKaptan, Mehmet
dc.identifier.doi10.3153/AR22008en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.journalAquatic Researchen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster