Çevrim içi öğrenme ortamlarında kullanılan platformlar ve dijital araçlar: ilköğretim matematik öğretmenleri gözüyle
Citation
Akşan Kılıçaslan, E., Tuğaç, M.N. & Eryılmaz Toksoy, S. (2022). Çevrim İçi Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Platformlar ve Dijital Araçlar: İlköğretim Matematik Öğretmenleri Gözüyle. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3582), 407-425. https://doi.org/10.19171/uefad.1080474Abstract
Bu araştırmada pandemi sürecinde ilköğretim matematik öğretmenlerinin çevrim içi öğrenme
ortamlarında kullandıkları platform ve dijital araçların belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler Milli Eğitim
Bakanlığında görev yapan 28 ilköğretim matematik öğretmeninin açık uçlu ankete verdikleri cevaplar
aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin içerik analizine tabi tutulmasıyla bulgulara ulaşılmıştır. İlköğretim matematik
öğretmenleri tarafından en çok kullanılan platformun ZOOM, en çok tercih edilen öğretim teknolojisinin ise
Z-Kitap olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin dijital araçlardan farklı amaçlarla faydalandıkları, ancak en
fazla etkili öğrenmeyi sağlamak için kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin çevrim içi platform ve dijital
araçlardan beklentileri; ulaşılabilirlik ve öğrencilerin aktif olması dışında, kullanımlarının kolay olması, her
konuya uyarlanabilmesi, çeşitli materyal sunması, dikkat çekmesi, ücretsiz olması, dil seçeneğinin olması ve
görüntü ve ses kalitesinin yüksek olması şeklinde özetlenebilir. Her öğrencinin dijital teknolojilere ulaşması ve
derse aktif şekilde katılımının sağlanması için ebeveynlerle işbirliği yapılması önerilebilir. In this study, it was aimed to determine the use of online platform and instructional technologies
by primary school mathematics teachers during the pandemic process. In the research, an open-ended
questionnaire was applied to 28 primary school mathematics teachers working in the Ministry of National
Education. Findings were obtained by subjecting the data to content analysis. As a result, it was concluded
that ZOOM is the most used platform by primary school mathematics teachers, and Z-Book is the most
preferred instructional technology in this process. In addition, it has been determined that teachers use
instructional technologies to ensure effective learning the most. The expectations of teachers from distance
education platforms and teaching technologies can be summarized as being easy to use, adaptable to every
subject, offering various materials, attracting attention, being free, having a language option, and having high
image and sound quality, apart from accessibility and active students. Collaboration with parents can be
recomm