dc.contributor.author | Yeşil Duymuş, Zeynep | |
dc.contributor.author | Tüfekçi, Bahriye Bahar | |
dc.date.accessioned | 2023-03-14T06:14:04Z | |
dc.date.available | 2023-03-14T06:14:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Yeşil Duymuş, Z. & Tüfekçi, B.B. (2022). Covi̇d 19 pandemi̇si̇ni̇n Recep Tayyi̇p Erdoğan Üni̇versi̇tesi̇ Di̇ş Heki̇mli̇ği̇ Fakültesi̇ öğrenci̇leri̇ üzeri̇ndeki̇ etki̇si̇. Current Research in Dental Sciences, 32(1), 71-74. https://doi.org/10.17567/ataunidfd.946988 | en_US |
dc.identifier.issn | 2822-2555 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17567/ataunidfd.946988 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/7890 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışma, ülke genelinde Covit-19 virüsü pandemisi nedeniyle alınan önlemler doğrultusunda yüz
yüze eğitimin durdurularak uzaktan eğitime geçilmesi nedeniyle Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerinin bu süreçte yaşadıkları sorun ve sıkıntıların anlaşılması, uzaktan eğitimin verimliliğinin ve sürdürülebilirliğinin belirlenmesi amacıyla yapıldı.
Yöntemler: Çalışmada, öğrencilere hazırlanan sorular Google Drive üzerinden uygulandı.
Bulgular: Çalışmaya toplam 417 öğrenci (241 kız, 176 erkek) katıldı. Öğrencilerin büyük çoğunluğu (%78.4) yaşadıkları yerin teknolojik altyapısının uzaktan eğitim için yeterli olduğunu, diş hekimliği fakültelerinin online
eğitim açısından uygun olmadığını (%93.0) belirtti.
Sonuç: Uzaktan eğitim yöntemleri eğitimin kesintiye uğramaması açısından önemli olmakla birlikte, diş hekimliği eğitiminin daha çok uygulamaya dayalı olması nedeniyle uygun koşullarda yüz yüze eğitimin sürdürülmesi oldukça önemlidir. | en_US |
dc.description.abstract | Objective: This study was conducted with Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Dentistry students
in order to understand the problems and difficulties faced by students in this process, and to determine the
efficiency and sustainability of distance education due to the interruption of face-to-face education and transition to distance education in line with the measures taken due to the covid-19 pandemic in the country.
Methods: In the study, the questions prepared for the students were applied via Google Drive.
Results: 417 (241 female, 176 male) students participated in the study. The vast majority of the students (78.4%)
stated that the technological infrastructure of the place where they live is sufficient for distance education,
and the faculties of dentistry are not suitable for online education (93.0%).
Conclusion: Although distance education methods are important in terms of not interrupting education, it is
quite important to maintain face-to-face education under appropriate conditions, since dentistry education
is more practical. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Atatürk Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Covid 19 virüsü | en_US |
dc.subject | Pandemi | en_US |
dc.subject | Diş hekimliği fakültesi öğrencileri | en_US |
dc.subject | Pandemic | en_US |
dc.subject | Faculty of dentistry student | en_US |
dc.title | Covi̇d 19 pandemi̇si̇ni̇n Recep Tayyi̇p Erdoğan Üni̇versi̇tesi̇ Di̇ş Heki̇mli̇ği̇ Fakültesi̇ öğrenci̇leri̇ üzeri̇ndeki̇ etki̇si | en_US |
dc.title.alternative | Effect of Covid 19 pandemic on Recep Tayyip Erdoğan University Dentistry Faculty students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ, Diş Hekimliği Fakültesi, Klinik Bilimler Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Tüfekçi, Bahriye Bahar | |
dc.identifier.doi | 10.17567/ataunidfd.946988 | en_US |
dc.identifier.volume | 32 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 71 | en_US |
dc.identifier.endpage | 74 | en_US |
dc.relation.journal | Current Research in Dental Sciences | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |