Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBiçer, Ela
dc.contributor.authorReisoğlu, İlknur
dc.date.accessioned2023-03-16T09:16:15Z
dc.date.available2023-03-16T09:16:15Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationBiçer, E. & reisoğlu, İ. (2022). MOOC öğrenci meşguliyeti ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 12(1), 1-20. https://doi.org/10.17943/etku.910355en_US
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17943/etku.910355
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7924
dc.description.abstractBu çalışmada, Deng, Benckendorff ve Gannaway (2020) tarafından geliştirilen MOOC Bağlılık Ölçeği’ni ortaokul öğrencileri için Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlilik ve güvenirlilik analizlerini yapmak amaçlanmıştır. Uyarlanan ölçek, 11 madde ve 4 boyuttan (bilişsel, davranışsal, duyuşsal ve sosyal bağlılık) oluşmaktadır. Özgün formu İngilizce olan ölçeğin, iki yabancı dil uzmanı tarafından Türkçe çevirisi yapılmıştır. Türkçe çevirinin uygunluğu için alanında uzman iki Türkçe ve iki yabancı dil uzmanı ile 2 öğretim teknolojileri uzmanının görüşleri alınmıştır. Alınan görüşler doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra ölçek, 478 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, yakınsak ve ayırt edici güvenirlik analizleri gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to adapt the MOOC Engagement Scale developed by Deng, Benckendorff and Gannaway (2020) to Turkish for middle school students and to analyze the validity and reliability of the scale. The adapted scale consists of 11 items and 4 dimensions (cognitive, behavioral, affective and social participation). The original form of the scale was in English and was translated into Turkish by two foreign language experts. For the suitability of Turkish translation, the opinions of two Turkish and two foreign language experts and 2 instructional technology experts were taken. After making the necessary arrangements in line with the opinions received, the scale was applied to 478 middle school students. Exploratory and confirmatory factor analyzes, convergent and discriminating reliability analyzes were performed on the data obtained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMOOCen_US
dc.subjectBağlılıken_US
dc.subjectÖlçek uyarlamaen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectStudent engagementen_US
dc.subjectScale adaptationen_US
dc.subjectMiddle school studentsen_US
dc.titleMOOC öğrenci meşguliyeti ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe adaptation of MOOC student engagement scale to Turkish: The validity and reliability studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBiçer, Ela
dc.contributor.institutionauthorReisoğlu, İlknur
dc.identifier.doi10.17943/etku.910355en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster