Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurna, Gülçin Bilgin
dc.contributor.authorBabuş, Lale
dc.date.accessioned2020-07-10T11:27:15Z
dc.date.available2020-07-10T11:27:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/804
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ueip/issue/50405/657572
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29216/ueip.657572
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, cinsiyet ve gelirin tüketici tarzına etkisini tespit etmektir. Rize ilinde Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi öğrencilerine (n=346) anket uygulanmıştır. Açıklayıcı faktör analizi yapılmış, hipotezler, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ve Spearman Korelasyon Analizi ile test edilmiştir. Katılımcıların çoğu, mükemmeliyetçi bir tüketici tarzı sergileyen, aynı zamanda fiyat odaklı öğrencilerden oluşmaktadır. Kadınlar anlık satın almaya daha yatkın iken, erkekler alışverişten kaçınmaktadır. Gelir seviyesi arttıkça fiyat odaklılık azalmakta, anlık satınalma ve mükemmeliyetçilik artmaktadır. Mükemmeliyetçi tüketiciler aynı zamanda marka ve moda odaklıdır. Fiyat odaklılar genellikle karşılaştırma yaparak satın alırlar. Anlık satın alanlar fiyata karşı duyarlı değildir. Alternatiflerin fazlalığından dolayı bilgi karmaşası yaşayanlar, alışkanlık dahilinde satınalma eğilimindedir. Anahtar Kelimeler: Tüketici, Tüketici Davranışları, Tüketici Tarzlarıen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of gender and income on consumer styles. The questionnaire was conducted with Recep Tayyip Erdogan University students (n=346) in Rize/Turkey. Hypotheses were tested by Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test and Spearman Correlation Analysis along with Exploratory Factor Analysis. Most of the participants are price-oriented students who exhibit a perfectionist consumer style. While women are more likely to be confused and have instant buying tendency, men avoid shopping. As income level increases, price sensitivity decreases whereas instant buying and perfectionism increase. Perfectionist consumers are also focused on brand and fashion. Price sensitive people usually buy by comparing. Instant buyers are not price sensitive. Those who experience information confusion due to the excess of alternatives tend to buy habitually. Keywords: Consumer, Consumer Behavior, Consumer Stylesen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectConsumer Stylesen_US
dc.subjectTüketici Tarzlarıen_US
dc.titleThe Effect Of Gender And Income On Consumer Stylesen_US
dc.title.alternativeCinsiyet ve Gelirin Tüketici Tarzına Ekisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthor0-Belirlenecek
dc.identifier.doi10.29216/ueip.657572
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster