• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - Öksüz
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - Öksüz
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Turkey’s Image as a Tourist Destination in Northern Europe

Access

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Date

2014

Author

Ayyıldız, Hasan
Turna, Gülçin Bilgin

Metadata

Show full item record

Abstract

Kuzey Avrupa'daki birçok ülke, iyi hava ve turistik yerlerin tadını çıkarmak için tatillerini Güney Avrupa'da geçirmektedir. Türkiye, aynı coğrafi bölgede yer alan ve iyi iklim ve zengin kültürel miras gibi benzer özellikler sunan İspanya, Yunanistan ve İtalya gibi büyük rakiplerinin yanı sıra yabancı turistleri de çeken güçlü bir ülke olmuştur . 2008 yılından bu yana, skonusu Akdeniz ülkeleri derin bir ekonomik krize maruz kalırken, Türkiye büyüme beklentileri ve fırsatları ile güçlü hükümet çabalarıyla yükselen bir güç olarak görünmektedir . Bu çalışmada İsveç ve Hollanda'da sırayla anketler yapılmıştır. Türkiye'yi bir ülke ve turizm destinasyonu olarak nasıl algıladıklarını anlamak. Ziyaretçi ve ziyaretçi olmayanların görüşleri hem nicel hem de nitel veriler kullanılarak karşılaştırılmıştır. Turizm hedef imajı alanına (TDI) katkı sağlamak için bilişsel ülke imajı, duygusal ülke imajı ve destinasyon inançları faktörleri analiz edilmiştir. Sonuçlar aynı zamanda medya ve kulaktan kulağa iletişimin, Türkiye algısında İsveçli ve Hollandalılar için en önemli bilgi kaynakları olduğunu ortaya koymaktadır .
 
Many countries in Northern Europe spend their holidays in Southern Europe to enjoy the good weather and tourist attractions. Turkey has been a powerful country which attracts foreign tourists besides its major competitors such as Spain, Greece and Italy which are situated in the same geographic area and offer similar characteristics such as good climate and rich cultural heritage. Since 2008, mentioned Mediterranean countries have been suffering a deep economic crisis whereas Turkey appears as an emerging force with strong government efforts with its growth prospects and opportunities. In this study, questionnaires were conducted in Sweden and the Netherlands in order to understand how they perceive Turkey as a country and tourism destination. Opinions of visitors and non-visitors were compared both using quantitative and qualitative data. Cognitive country image, affective country image and destination beliefs factors were analyzed in order to make contributions to the area of tourism destination image (TDI). The results also reveal that media and word-of-mouth communication are the most important sources of information for Swedish and Dutch people in the perception of Turkey.
 

URI

https://hdl.handle.net/11436/807
https://www.ijamee.info/index.php/IJAMEE/article/view/31

Collections

  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - Öksüz [34]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.