• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Fakülteler
  • Fen Edebiyat Fakültesi - Öksüz
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Fakülteler
  • Fen Edebiyat Fakültesi - Öksüz
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Case Study on Students’ Identity Perceptions Using Literary Sources in Reading Courses

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Özsevgeç, Yıldırım
Mutlu, Volkan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Literary works are conventional materials used in reading lessons because of their accessibility and ease of use. Regarding that situation, the purpose of this study is to gather the prep class students’ perceptions about literary works as course materials and examine the data by taking into consideration the national identity and class distinction. In this case study, Jane Austen’s two novels Pride and Prejudice and Sense and Sensibility are discussed in reading lessons in prep classes. At the end of this process, 36 students are asked to complete an unstructured form to express their thoughts on these books. As the results show, half of the students state that choosing literary sources make them aware of author’s intentions, and the contextual factors such as the political, social, and historical background of the text. Students generally read novels, but they do not give importance to reading these novels in English or reading literary sources which will be a preliminary preparation for their department.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/835
https://dergipark.org.tr/tr/pub/jcer/issue/44941/431243
https://doi.org/10.18009/jcer.431243

Koleksiyonlar

  • Fen Edebiyat Fakültesi - Öksüz [15]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.