• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A meta-evaluation research on measurement and evaluation course

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (846.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Akıncı, Muhammed
Köse, Erdoğan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Akıncı, M. & Köse, E. (2023). A meta-evaluation research on measurement and evaluation course. Trakya Journal of Education, 13(2), 817-829. https://doi.org/10.24315/tred.1075308

Özet

Bu çalışmada, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersi Programının Değerlendirilmesi başlıklı çalışmanın metadeğerlendirmesinin yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın Eğitimde Değerlendirme Standartları Ortak Komitesi (JCSEE) tarafından belirlenen Program Değerlendirme Standartlarını ne ölçüde karşıladığı ortaya koyulmuştur. Araştırmada yöntemsel olarak meta-değerlendirme prosedürleri benimsenmiş, bu bağlamda gerçekleştirilen işlemlerde JCSEE tarafından belirlenen Değerlendirmede Hesap Verebilirlik standartları dikkate alınmıştır. Meta-değerlendirmesi yapılan araştırmanın gerekli standartları taşıyıp taşımadığının kontrolünde ise araştırmacılar tarafından geliştirilen Program Değerlendirme Standartları Kontrol Listesi kullanılmıştır. Bu amaçla bir iç, bir de dış değerlendirici tarafından çalışmanın etkin bir program değerlendirme araştırmasında olması gereken doğru planlama, geçerli ve güvenilir veri toplanma, gerekli analizleri yapma ve raporlaştırma niteliklerini taşıyıp taşımadığına yönelik kontroller yapılmıştır. İç ve dış değerlendiricilerden elde edilen verilere göre bu araştırma JCSEE tarafından belirlenen Program Değerlendirme Standartları’nı büyük oranda (%88,33) karşılamaktadır. Ayrıca her iki değerlendiriciye göre Amaca Uygunluk Standartları %88,9, Fizibilite Standartları %75, Doğruluk Standartları %100 oranında karşılanırken, Uygunluk Standartları dış değerlendiriciye göre %87,5, iç değerlendiriciye göre ise %75 oranında karşılanmaktadır. Bunun yanında uzmanlar araştırmada özellikle kültürel değerler, çıkarlar, bağlamlar ve çıkar çatışmaları kavramları hakkında yeterli bilgi sağlanmadığı görüşündedir. Araştırma bulgularından yola çıkarak program değerlendirme ve meta-değerlendirme çalışmalarının daha etkin bir biçimde yürütülmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
 
This study aimed to make a meta-evaluation of the study titled Evaluation of Measurement and Evaluation in Education Curriculum. For this purpose, the study was conducted to determine the extent to which the research complies with the Program Evaluation Standards determined by the Joint Committee on Standards for Educational Evaluation (JCSEE). Methodologically, meta-evaluation procedures were adopted in the research, and the Evaluation Accountability Standards determined by JCSEE were considered in the transactions carried out in this context. The Program Evaluation Standards Checklist developed by the researchers was used to control whether the meta-evaluated research met the required standards. For this purpose, controls were made by an internal and an external evaluator to reveal whether the study has the qualities of accurate planning, valid and reliable data collection, performing the necessary analyzes, and reporting, which should be in an effective program evaluation research. The results of the meta-evaluation indicate that the study under examination demonstrates a high degree of alignment with the Program Evaluation Standards used by internal and external evaluators, with a concordance rate of 88.33%. In addition, according to both evaluators, Utility Standards were met by 88.9%, Feasibility Standards by 75%, and Accuracy Standards by 100%, while Propriety Standards were met at a rate of 87.5% according to the external evaluator and 75% according to the internal evaluator. Moreover, the experts think that more information should have been provided in the research, especially about the concepts of cultural values, interests, contexts, and conflicts of interest. Based on the research findings, suggestions were made to conduct program evaluation and metaevaluation studies more effectively
 

Kaynak

Trakya Eğitim Dergisi

Cilt

13

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.24315/tred.1075308
https://hdl.handle.net/11436/8421

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Evaluation of school experience lesson performances of teacher candidates: study for reliability among evaluators 

    Taşdemir, Fazilet (Elsevier Science Bv, 2015)
    School experience lesson takes place in the beginning of pre-service teacher education process. the aim of the lesson is to inform teacher candidates about the profession for which they are candidate. At the end of school ...
  • A program evaluation study for measurement and evaluation course in distance education 

    Akıncı, Muhammed; Köse, Erdoğan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2024)
    This study aims to evaluate the online measurement and evaluation course in teacher training programs during the COVID-19 process. In the study, we sought answers to two primary research questions: What are the opinions ...
  • Clinical Evaluation Of Dental Restorations In Adults With Different Caries Risk Profile 

    Telatar, Gül Yıldız; Bedir, Fatih (2020)
    Aim: The quality of restorations varies depending on many factors such as type of material and caries risk. The objective of this research was to investigate the quality of dental restorations by using the Modified United ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.